Gå til innhold
Knopfler-fan

Analog-synth

Anbefalte innlegg

du har lyst på en analog synth, men spør hva det skal bety når en person ytrer Moog. Da var det tilbake til synth-skolebenken med deg. hehe..

testa micron , etter hva jeg vet er det en VA , og likte den ikke heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri gitt uttrykk for at jeg har peiling på analog synth... Men jeg synes det VIRKER kult, noe du ser hvis du leser litt nøyere... ;)

Kjenner en som skal selge en brukt, og det jeg har hørt av den virker bra. Men det kan jo være greit å høre om andre og har noen erfaringer med den, eller om de vet om noe annet som kanskje er enda bedre... Er du med meg nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva er forskjell på analog og digital synth?

En digital synth spiller av samples, mens en analog synth skaper lyden..? Dessuten/derfor går det ofte (alltid?) bare an å spille en tone av gangen på en analog synth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt riktig... Det finnes mange polyfoniske analogsynther også. Det har noe med oschilatoren(e) å gjøre. MOOG IS THE LAW!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En digital synth spiller av samples, mens en analog synth skaper lyden..? Dessuten/derfor går det ofte (alltid?) bare an å spille en tone av gangen på en analog synth

Hva er da den store fordelen med analog synth? mer ren, deilig lyd som ikke er digital?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er da den store fordelen med analog synth? mer ren, deilig lyd som ikke er digital?

Noe sånt. Pluss mer muligheter til å skape egne lyder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alesis Micron er IKKE analog. Den har analog modelling teknikk, men den er fortsatt digital. På digitalsynth ligger alle lydene i syntens internminne, og når du skrur så plukker du ut lydene, men på analogsynth så skapes lydene ved hjelp av spenningsforskjeller inne i oscillatorene. Dvs de har ikke noe internminne med preprogrammerte lyder, men lydene skapes og tweakes ved at du skrur på mer eller mindre strøm på oscillatorene, dette gjøres ved hjelp av skruknottene. Var det noen som fant dette informativt? :) Btw, en Alesis Micron er egentlig bare waste uansett. Du kan like godt kjøpe midikeyboard med skruknotter (F.eks M-Audio Radium 49 eller 61, ligger på henholdsvis 1900 og 2400 kr) og laste ned software synther, så er du like langt... En skikkelig analogsynth er derimot noe helt annet, f.eks en Korg Polysix fra 1981... Skikkelig snadder... Jeg har nettopp kjøpt meg en slik :) , men det kan være jeg må selge den siden vi mest sannsynlig snart skal flytte... Send meg PM hvis noen har lyst å kjøpe den da! :)

Mvh Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.