Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Løs vib-arm?


Sharkeye

Anbefalte innlegg

Et spørsmål angående vib-armen på en Stratocaster: Denne er skrudd fast sånn at når jeg ikke bruker den står den i 45 graders vinkel bort fra strengene, og da er den helt tight, og når jeg trekker den i posisjon og bøyer den, så lager den et klikk, som om den var løs. Men jeg kan ikke tro at den skal en runde til, redd jeg kødder til gjengene da. Da den var ny, i sommer, trodde jeg at jeg hadde skrudd den fast, men etter litt bruk fant jeg ut at jeg kunne snurre den enda en runde, men det er jeg mer skeptisk til nå. Noen som opplever det samme, eller har et tips/triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festesystemet på 6-skruers Fender vib er jo en mildt sagt suspekt løsning som burde vært gjort noe med for flere titalls år siden. Siden slark er helt uunngåelig etter nok bruk, så vil armen på et eller annet tidspunkt knekke. Det skjedde ikke før etter 18 år på min, men det kan skje MYE tidligere. Har nesten ikke brukt vibarmen på den før de siste 3-4 årene...

Blir ny blokk og en forkorta arm fra Callaham på meg etterhvert, slik at dette ikke skjer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.