Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsker meg en Chorus!


Anbefalte innlegg

Ta deg en tur på finn no. Synes prisene her på forumet er inasane! Bu finner nye bra choruser til under 500,-

Jeg har et kobbel av dem men selger ikke! Den siste jeg kjøpte var en Boss CS-1 og jeg mener jeg gav kr. 500,-

Den låter knall.

Jeg mangler bare en i samlingen av Boss og det er CE-3.

Har også CE-1 som Aphelion prøver å selge. Det er den første og den beste, men bør helst brukes i en effektsløyfe pga. impedansforhold.

Har hatt en svakhet for boss chorus i alle år, men kjøpte en Behringer (gul boks) for noen år siden og er meget fornøyd med den også. Kostet ikke mer enn 3-400kr.-

Skal du ha kremen er det Boss CE-1 eller TC-Electronics sin black box fra 80´-tallet.

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CE-1 var opprinnelig en merkelig effekt, laget av BOSS, med input inpedance på 47kohm.

Opprinnelig laget til Fender Rhodes og Wurlitzer. Gitar skal ha impedans på 470kohm og opp til 1 Meg.

Derfor gjør CE-1 seg best i effektsløyfe der utgagengen er buffret, dvs. det sitter er forsterker foran. Der låter den til den de grader også!

Men se tråder over her, det er mange som funker best på gitar.

Alle de andre som jeg vet om har direkte gitar-inngang og låter bra (BOSS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du jævlig mye penger er det jo bare å kjøpe seg the holy grail, en Tri stereo chorus!

Billigere alternativer er tc 1210 eller tc SCF pedalen.

1210 er vel den råeste chorusen jeg har vært borti, men synes den er klona såpass bra i Axe at jeg ikke savner hverken

Den eller SCF pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull! Det sitter en sånn «signal-oppspiser» i wahen min, så da er det på stell :D Blir vel uansett ikke til at jeg kommer til å bruke den på gigs, men.

Sett på gummi på beina så får du noen kroner for den!

Eller er du som meg: Ikke selg en shitt!

Har jo nå bøtter av amper, stompboxer, både kjøpte og DIY, ja og seff gitarer. Men jeg selger ikke noe. Så lenge jeg har råd til å ha tingene vil jeg beholde dem.

Noe jeg akkurat for tiden ikke har råd til er å reparere den knekte halsen på min resonator gitar. Noen av mine elever klarte å knekke den.

Forbanna at vedkommende ikke sier i fra, men jeg kunne godt gjort det selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en analogman Chorus som ikke brukes for tiden - kan kanskje tenke meg å selge den. Kom med ett fornuftig bud.

Greenman. Er det bichorusen du har? Hvis du ikke har solgt, hva er du interessert i å selge for?

Er den vanlige. Koblet den til her om dagen og jeg tror kanskje den får bli allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.