Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

beste trådløse system for gitar?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på jakt etter ett trådløst system til gitar.

-det må vere lett å ha med seg. Dvs. ikke rack system.

-pris helst ikke over 3-4000.

-må funke minst 20-30 m unna.

-brukbar batteritid

-må vere mulig å bytte kablelen til gitaren i en 90 graders bøy kabel.

Hva er det beste fir meg? Line 6 g30 virket bra, men har hørt litt om at de kan få dropout og etter å ha sett denne videoen (

), så virker ikke byggekvaliteten det beste. Er dette bare engangstilfeller eller hva? Hva erfaringer har dere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er på jakt etter ett trådløst system til gitar.

-det må vere lett å ha med seg. Dvs. ikke rack system.

-pris helst ikke over 3-4000.

-må funke minst 20-30 m unna.

-brukbar batteritid

-må vere mulig å bytte kablelen til gitaren i en 90 graders bøy kabel.

Hva er det beste fir meg? Line 6 g30 virket bra, men har hørt litt om at de kan få dropout og etter å ha sett denne videoen (

), så virker ikke byggekvaliteten det beste. Er dette bare engangstilfeller eller hva? Hva erfaringer har dere?

Har gjort unna 50+ gigs med G30, aldri vært det systemet som har medført lydtap. (kabler, strøm, batterier, øl i amp, glasskår i ledning, kaste gitar inn i trommesett er langt større syndere for signaltap)

:)

Skulle jeg kjøpt et nytt wireless kit hadde jeg valgt G50 grunnet mer solid sender. Men igjen så får du da to antenner på mottakeren som mest sansynlig blir smadret i tidlig alder.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for G50.

Mer solid, jeg hadde G30 før og sammenlignet de.

G50 har bedre lydspecs og, men live vil du nok ikke høre store forskjellen.

De jeg har hørt om som har problemer med de bruker haugevis av wireless' er på scenen.

De råeste wirelessene er mye dyrere så man skal kanskje ikke forvente alt for mye av disse, men lydmessig er de absolutt brukbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Ser ikke for meg at jeg trenger de ekstra 20 meterene, og antenner gjør bare at det er mer å passe på. Men mer solid sender virker fint. Hvor solid er den på 30en? Hvor mangen timer varer batteriene på 30en?

Tja den er solid nok til normalt bruk, men pass på at reimfestet er i metall, mens "huset" ikke er i metall, og har derfor halvveis blitt knekt av på min. (Det er to vinkler å feste den klemma i, så den ene vinkelen er nå ubrukelig) men jeg gaffer alltid min sender fast før gigs så den ikke faller av ved ymse scenesprell. Litt slit hvis man må bytte gitar midt i settet, burde vel kanskje kjøpe en sender til....

Anyways, rekkevidden er jævla lang så det er det minste problemet ovenfor G50. Jeg tror ikke noen av oss hører forskjell heller, men såklart er en sender i metall bedre enn en i plast, kvalitetsmessig. Om det er verdt den ekstra prisen for en som ikke skal eksessivt gigge og herje er det neppe, men det er jo litt opp til en selv også.

I mine øyne har line6 de beste wireless systemene (så lite) penger kan kjøpe :) Go for it! :)

EDIT:

Batteritid er oppgitt til å være rundt 6-8 timer, ere ikke? Bruker somregel to gigs før jeg bytter batterier...

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar! Har 50en samme metall/plastikk konstruksjon?

Er det lett å bytte trådløs sender når du bytter gitarer? Såg en fyr som hadde den o baklomma,men det beste virker å ha den i reima. Holder den seg på plass? Er det lett å flytte den over på en annen gitar,eller bør man ha flere sendere? Kan disse kjøpes seperat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kommer sikkert til p bruke kabel i mange situasjoner, men når jeg spiller med hardrock bandet mitt og hopper/ løper rundt overallt, så er det greit å slippe åsnuble i kablelen eller dra den utav oedalbrettet/ ampen. :) Er det forresten mulig å bruke en g30 sender på g50en? Da kunne jeg jo kjøpe ett g30 sett og en g50 sender og så bruke g50 senderen på gitaren jeg bruker mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min G30 i tre og et halvt år, fungert smertefritt fra dag én. Har permanent gaffa fast senderen til stroppen, siden den klemma er i slappeste laget. Om jeg skulle brukt 3-4000 på et trådløst system i dag hadde jeg nok muligens gått for G50, siden hele systemet virker litt mer solid, men når det er sagt er jeg egentlig ikke bekymret over at jeg skal klare å herpe G30 heller.

Hvorvidt du trenger å kjøpe flere sendere får være opp til deg, men jeg ser ikke helt poenget. Setter bare stroppen over på den nye gitaren om jeg trenger å bytte, gjort på totalt 10 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min G30 hadde plutselig sluttet å funke da jeg prøvde den igjen etter et halvt års fravær, men alle andre jeg kjenner har bare hatt positive opplevelser. Har aldri hatt noen problemer live, i motsetning til resten av bandet med dyrt utstyr som støtt og stadig slutter å funke midt i settet. Får ny på garanti da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg på i klubben med "g30-eiere". knall liten sak :)

Jeg har ikke gigget nok med den til å kunne uttale meg om holdbarhet, men den har gått i gulvet noen ganger nå, på øvingslokale. Ser ingen tegn til at det er noe galt med den.

Har brukt den i litt over et halvt år på øving.

jeg kjøpte fort en pakke med oppladbare batterier og en lader, da senderen er tørst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.