Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål .ang neglelakk


Roar

Anbefalte innlegg

og Dimmu Borgir er bare ute etter mer penger.

Spar meg. Vær så snill. En ting er å være BM-snobb' date=' men å spekulere slik i artisters motiver er faen meg respektløst. Inntil du har holdt på like lenge og gitt ut like mange album, så jeg helst at du holdt slike kommentarer for deg selv. Dimmu Borgir har vært med på å gjøre black metal til det det er i dag--hva har du gjort for sjangeren, annet enn å syte på internettfora?[/quote']Greit. De har gjort noe posetivt for sjangeren. men jeg vil ikke kalle Dimmu Borgir black metal, heller ikke de to første albumene. For det første de to første er alt for glade til å ver black metal :) og på de siste drar de med seg et stort orkester, det blir bare domt. Ta å sjekk ut band som Koldbrann, Taake, Svartahrid, Tsjuder, Disiplin etc. nå tenker jeg på band som gir ut bruklige ting til den dags dato hehe.

Er det ikke jævlig selvmotsigende av deg å si at det er bra at de har gjort svartmetall mer tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og Dimmu Borgir er bare ute etter mer penger.

Spar meg. Vær så snill. En ting er å være BM-snobb' date=' men å spekulere slik i artisters motiver er faen meg respektløst. Inntil du har holdt på like lenge og gitt ut like mange album, så jeg helst at du holdt slike kommentarer for deg selv. Dimmu Borgir har vært med på å gjøre black metal til det det er i dag--hva har du gjort for sjangeren, annet enn å syte på internettfora?[/quote']Greit. De har gjort noe posetivt for sjangeren. men jeg vil ikke kalle Dimmu Borgir black metal, heller ikke de to første albumene. For det første de to første er alt for glade til å ver black metal :) og på de siste drar de med seg et stort orkester, det blir bare domt. Ta å sjekk ut band som Koldbrann, Taake, Svartahrid, Tsjuder, Disiplin etc. nå tenker jeg på band som gir ut bruklige ting til den dags dato hehe.

Er det ikke jævlig selvmotsigende av deg å si at det er bra at de har gjort svartmetall mer tilgjengelig?

Altså, de har gjort blackmetal litt større så at band som immortal og darkthrone kan leve litt av det.. jeg ser ikke noe galt i det..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå surrer du fælt syns jeg.. skal vi ikke alle bare skyte oss i foten og si at dimmu ikker er black metal? Fordi det er jo dessværre ikke slik at hvis du spørr ola normann midt i gata hvilke norske band som spiller black metal så vil de fleste svare DB.

jeg ser heller på den siste plata som eksperimentell enn komæsjh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjelden dette fremkalles' date=' men det der er slike folk jeg fikk lyst å ta med meg en gjeng for å grisebanke - bare fordi de ser så jævlige ut.[/quote']At det var?

Er det noen jeg får lyst til å 'grisebanke'' date=' så er det folk som kommer med slike lavpannede utsagn.Det er forskjell på å tøyse litt med dem som går med neglelakk og å gi folk juling bare fordi man ikke liker klesstilen deres.[/quote']

Beklager. Trodde fysisk avstraffelse på grunnlag av utseende var tillatt.

Ja, det er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå surrer du fælt syns jeg.. skal vi ikke alle bare skyte oss i foten og si at dimmu ikker er black metal? Fordi det er jo dessværre ikke slik at hvis du spørr ola normann midt i gata hvilke norske band som spiller black metal så vil de fleste svare DB.

jeg ser heller på den siste plata som eksperimentell enn komæsjh..

Ok da skyter vi oss i foten. Når de drar inn et orkester og i tillegg har overdrevent med synth på en skive er ikke det blackmetal, det burde andre en meg forstå. Men de kan ha gjort noe for blackmetal selv om de ikke er blackmetal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå surrer du fælt syns jeg.. skal vi ikke alle bare skyte oss i foten og si at dimmu ikker er black metal? Fordi det er jo dessværre ikke slik at hvis du spørr ola normann midt i gata hvilke norske band som spiller black metal så vil de fleste svare DB.

jeg ser heller på den siste plata som eksperimentell enn komæsjh..

Ok da skyter vi oss i foten. Når de drar inn et orkester og i tillegg har overdrevent med synth på en skive er ikke det blackmetal' date=' det burde andre en meg forstå.[/quote']

Black metal hadde alltid klassiskinspirerte melodiske elementer, så hvorfor ikke utdype denne idéen? Det virker som om BM-tilhengere er helt imot innovasjon og nytenkning, selv om det var nettopp dette som skapte sjangeren i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå surrer du fælt syns jeg.. skal vi ikke alle bare skyte oss i foten og si at dimmu ikker er black metal? Fordi det er jo dessværre ikke slik at hvis du spørr ola normann midt i gata hvilke norske band som spiller black metal så vil de fleste svare DB.

jeg ser heller på den siste plata som eksperimentell enn komæsjh..

Ok da skyter vi oss i foten. Når de drar inn et orkester og i tillegg har overdrevent med synth på en skive er ikke det blackmetal' date=' det burde andre en meg forstå.[/quote']

Black metal hadde alltid klassiskinspirerte melodiske elementer, så hvorfor ikke utdype denne idéen? Det virker som om BM-tilhengere er helt imot innovasjon og nytenkning, selv om det var nettopp dette som skapte sjangeren i utgangspunktet.

Sjangeren var allerede skapt når dimmu borgir ble startet i '94. 10 år etter Mayhem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå surrer du fælt syns jeg.. skal vi ikke alle bare skyte oss i foten og si at dimmu ikker er black metal? Fordi det er jo dessværre ikke slik at hvis du spørr ola normann midt i gata hvilke norske band som spiller black metal så vil de fleste svare DB.

jeg ser heller på den siste plata som eksperimentell enn komæsjh..

Ok da skyter vi oss i foten. Når de drar inn et orkester og i tillegg har overdrevent med synth på en skive er ikke det blackmetal' date=' det burde andre en meg forstå.[/quote']

Black metal hadde alltid klassiskinspirerte melodiske elementer, så hvorfor ikke utdype denne idéen? Det virker som om BM-tilhengere er helt imot innovasjon og nytenkning, selv om det var nettopp dette som skapte sjangeren i utgangspunktet.

Sjangeren var allerede skapt når dimmu borgir ble startet i '94. 10 år etter Mayhem

..og før det Venom.. Som i dagens lys ikke høres ut som BM i det hele tatt, men faktisk ble regnet som BM på sin tid og har av mange fått æren for å starte genren. Dette dog pga tekstene sine.

Men hvis alle bm-band i norge skulle prøve å høres ut som Mayhem fordi det var dem som starta det, så hadde det jo vært siiinnsykt kjedeli..eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

penget forblir det samme uansett hva du mener - at selv om dimmu rocker i grenselandet til båsen sin så har det utvilsomt betydd mye for genren og ikke minst norsk bm.

en liten digresjon i sammenheng med Venom, hørte en spalte på nrk-radio som het no i duren "min største musikkopplevelse" der de spørr norske musikere om deres største opplevelse. Og Sigurd-Satyr sin var faktisk å synge sammen med Venom-vokalisten på en konsert i UK, tror det var Scotland. Tøft :) Han hadde helt ærefrykt stakars.. Slik jeg fikk snusen i Venom faktisk. Klippet er tilgjengeli på nett-tv-greia til NRK. [/digresjon]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.