Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpshjelp til nybegynner


tofter

Anbefalte innlegg

Vi må ikke glemme at dette er en fyr som hører på ganske high gain-musikk og trenger garantert en lyd som presterer deretter. Jeg digger jazzmastere/les paul/telecastere selv, men disse vil falle litt kort ifht lydidealet, så da ser jeg på LTDen som det mest aktuelle valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ikke glemme at dette er en fyr som hører på ganske high gain-musikk og trenger garantert en lyd som presterer deretter. Jeg digger jazzmastere/les paul/telecastere selv, men disse vil falle litt kort ifht lydidealet, så da ser jeg på LTDen som det mest aktuelle valget.

Det argumentet er vel litt vel far off? Les Paul har stort sett humbuckere. Noen til og med rimelig hotte. Telecasteren trådstarter linket til har humbuckere. At det skal være noe problem å få til high gain med dem, er uforståelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjøp tøff gitar som DU synes er tøff/fin/whatever og som gjør at du får lyst til å spille.

2. Ikke logg inn her, men spill isteden. Å lese på dette forumet gjør at du heller får GAS enn lyst og tid til å spille. Logg av før det er for sent! Vi andre her er fordømt til evig GAS. Ikke gå i fella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjøp tøff gitar som DU synes er tøff/fin/whatever og som gjør at du får lyst til å spille. 2. Ikke logg inn her, men spill isteden. Å lese på dette forumet gjør at du heller får GAS enn lyst og tid til å spille. Logg av før det er for sent! Vi andre her er fordømt til evig GAS. Ikke gå i fella :)

Jeg kunne hvertfall ikke sagt det bedre selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ikke glemme at dette er en fyr som hører på ganske high gain-musikk og trenger garantert en lyd som presterer deretter. Jeg digger jazzmastere/les paul/telecastere selv, men disse vil falle litt kort ifht lydidealet, så da ser jeg på LTDen som det mest aktuelle valget.

LTDen er solgt. Hva mener du jeg bør se etter da? Er det Seymour Duncan pickups som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: Noterer meg at majoriteten her sier det bare er å kjøre på med Les paul gitaren, jeg spør så jeg kanskje lærer litt mer. :)

Får slenge meg på med noe såpass konkret som at: Det høres ut som en plan! Har etpar Lestere selv. De er gode å spille på og kan med hell brukes til det aller meste. Dessuten, en LP må man jo ha i samlingen uansett - det er jo en essensiell gitarvariant :) Edit: som andre har nevnt er den stolen som brukes på Les Paul veldig grei, og hele gitaren er lett å justere og mekke på når det må til.

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.