Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar skal jeg kjøpe?


Vallersingen

Anbefalte innlegg

Hei!!

Kjøpte meg en Fender Frontmann 212 R for 2 år siden og hadde en liten El-gitar og spille på, men etter litt småspilling innimellom slutta jeg helt. Har når glemt alt sammen, men har tenkt og starte på nytt og litt mer seriøst. Har lyst på akustisk gitar som man kan koble til forsterkeren. Sett litt på forskjellige nettsider, men er litt vanskelig og finne ut hva som er best for meg som totalt nybegynner. Ser etter gitarer med prisklasse. 2000-3500,-

Så er det noen som har noen tips til hva slags gitar jeg burde kjøpe, kanskje følger det med en link også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for den prisklassen ville jeg anbefalt deg noe i Ibanez/Yamaha retningen. Tror ikke det finnes mye annet som slår det i den klassen.

Hvor i landet befinner du deg? Er det aktuelt å kjøpe brukt? Har du noen spesielle preferanser til gitaren? Er en del ting som kanskje kan stilles for å gi litt mer spesifikt søk og krav. Det gjør det enklere for oss også.

Velkommen til forumet, forresten!=)



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for den prisklassen ville jeg anbefalt deg noe i Ibanez/Yamaha retningen. Tror ikke det finnes mye annet som slår det i den klassen.

Hvor i landet befinner du deg? Er det aktuelt å kjøpe brukt? Har du noen spesielle preferanser til gitaren? Er en del ting som kanskje kan stilles for å gi litt mer spesifikt søk og krav. Det gjør det enklere for oss også.

Velkommen til forumet, forresten!=)

Okei, har sett litt på yamaha Apx500, men er ikke sikker. Befinner meg i valdres, men er også en god del på lena fordi går på landbruksskola der :) Helts ny gitar, men visst du får en god bruktgitar for den prisklassen kan det være aktuelt. Ser etter en gitar men god lyd, helst integrert tuner.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos en venninne idag og vi spilte gitar.

Hun hadde fått tak i en akustisk Hagstrøm til 600kr med bag og nye strenger. Hun kjøpte den uten å ha peiling. Men jeg ble veldig overrasket over hvor bra gitaren var. Den føltes og låt som en gitar i 6-7-8k prisklasse. Så hvis du finner noe sånt, så er det å anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så er Hagstrømgitarer mer kjent for å være uergonomiske eggedelere enn gitarer som spiller som tilsvarende 7k- eksemplarer. De ble produsert fram til rundt 1960, delvis av Skau gitarfabrikk.

Disse gitarene er en del av norsk musikkhistorie, og har sin egen verdi, så det er ikke noe man skal hive på bålet, men en god nybegynnergitar er de ikke. Så sant man ikke har som må å kopiere Prøysen til siste detalj.

Så, enten har venninen din vært heldig, eller så har hun fått tak i et eller annet Asialaget noe nytt til en god pris. Er dette en gammel eller ny gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri tippet at den er fra 1960, heller nærmere 8-9 år gammel. Den såg også veldig moderne ut med samme headstock som f.eks Hagstrøm Swede har idag. Gripebrettet såg ut som det var noe form for ebony eller farget mahogany.

Den spilte ihvertfall veldig fint, og føltes meget bra også :)

Jeg skal ta en mer grunndig inspeksjon av den neste gang, ble litt spent nå!

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.