Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken klarlakk/overflatebehandling for pre-relic?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe konkret eksempel. Som sagt er kravet stort sett at det skal være lettere å slite/matte/pusse ned enn polylakk (som vel er omtrent det samme som vanlig gulvlakk).

Problemet med å finne bilder av gode eksempler er at det enten er bilder av krakelering (som ikke er det jeg er ute etter) eller en million bilder av gitarer og møbler som merkelig nok er like slitt på steder der ingen rører dem som på steder der de røres hele tiden (f.eks hvitlaserte kommoder som har jevn slitasje langs alle skarpe hjørner, men ingen på eller rundt håndtakene). Det jeg ønsker er illusjonen av helt normalt hard bruk uten at noe har blitt reparert eller vedlikeholdt over tid, men heller ikke blitt herpet med vilje. Det skal bli en gitar som jeg heller ikke ønsker å behøve å behandle spesielt pent, som skal kunne være med på fest etc. Jeg er usikker på om den skal få noen egen bag...

Kanskje noe slikt:

yyfwsa43mqhp3wr1cuv4.jpg

...bare at lakken på den der er fortsatt nesten litt for blank. Jeg vil egentlig ha en matthet som en billakk som har stått ute noen år uten å bli polert.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beklager, fikk ikke med alt jeg skulle i den posten ;)

Det jeg mente var europris lakken ikke oppfører seg helt som vanlig lakk etter min erfaring. Har også prøvd den. Lagene "brenner" ikke like godt i hverandre, som er poenget når man skal våtpolere. Og med godt forarbeid så kan man få et veldig godt resultat med ganske tynt lakklag. Men jeg er absolutt ingen ekspert på området, men har iallfall prøvd og feilet veldig mye, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke stort å utsette på den jobben der, for å si det slik. Det er vel en av de beste sprayboksjobbene jeg har sett bilde av på lenge!

Jeg må si meg ening i at jeg ikke var så imponert over Europrislakken, mest fordi det nesten ikke var noe i boksen. Min erfaring er flere år gammel.

Ser for meg at "Europrisspraylakk" ikke er ett produkt over tid. Regner med at de henter inn lakk der den er billigst for øyeblikket, og at innholdet kan variere en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.