Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[førstebygg] MadAmp J5Mk1 + 2 effekter


Anbefalte innlegg

Siden jeg har med å gape over mye av gangen bestillte jeg idag et J5Mk1 kit, en 808 klone, og en BigMuff klone fra das musikding. Jeg har aldri gjort noe liknende tidligere, men har derimot loddet en del. Tenker jeg starter i motsatt ende, altså pedalene først for å bli litt varm i trøya :) Jeg er heldigvis en praktiker, men er litt bekymra for om jeg har gapt over for mye??? Tipper denne tråden blir vel så mye et rop om hjelp som noe annet når godsakene kommer :D

Bilder kommer når postmannen har vært her med stuffet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart valg av amp. Bare spør hvis du trenger hjelp underveis med Madampen :) Jeg er veldig fornøyd med min!

Det er derimot veldig viktig å ta seg god tid og gjøre ting rett når du skal sette sammen en røramp. Mtp strømmer og spenninger i kretsen, kan det være kjipt å gjøre feil. Men er du presis så ska det gå problemfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ;) Håper bare den er såpass anvendelig til forskjellig musikk som jeg håper. Litt bekymra for at det er litt lite headroom, men time will sjåw! Ja regner med det blir mye dobbelskjekking osv... Regner med det skal gå greit, håper bare jeg slipper å lese så mye koblingskjemaer, der er jeg grønn!

Har bestemt meg for at ampen blir creame tolex med svarte hjørnebeslag, også lager jeg et 1X12 cab i samme stil. Hvordan høyttaler passer til denne ampen tro? Blir det helt feil med et Greenback? Eller er en Jensen way to go?

Å ja, jeg kommer nok til å spørre deg mye ;) Så det setter man pris på!

Endret av Mats Mordal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er fornøyd med Jensen elementet. Men nå er jeg fortsatt nybegynner med gitar og forsterkere, så refransene mine er noe begrenset.

Jeg har bare en Roland Cube XL15 og sammeligne med, men syntes lydebildet er varmt og behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror jeg skal bruke litt tid på valg av element. Vil helst ha noe som fungerer greit med mer cleane amper også :-)

Ventetiden blir brukt til å lese om elektronikk, så føler føler på en måte jeg er i gang.. Så ventetid er greit :-)

Jeg gleder meg ja! Godt å høre du sier det er overkommelig, da er det nok mulig for meg å raske sammen også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.