Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strengebuzz på strat


Mats Mordal

Anbefalte innlegg

Har fått mer buzz enn jeg liker på 7-9 bånd på straten min, det er hovedsakelig G og B strengene som er problemet. Jeg tenker i mitt hode at det er strengehøyden som da må justeres, og ikke trussroden? Tenker det må klirre på alle hvis krumminga er feil? Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte med å se hvordan krumningen på halsen din er nå. Da trykker du ned E-strengen på 1. bånd, samtidig som du trykker ned øverste bånd, for så å se om du får noe glippe mellom streng og bånda på midten av halsen.

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Så vidt jeg kan se skal det være klaring nok, men får alikevel buzz på G og B strengen. Syns det er rart at det bare er på noen få bånd!

Et spørsmål til når vi først er i gang; Jeg har satt opp broa flytende. Problemet nå er at når jeg bender opp en tone så løfter broa seg. Dette gjør at dersom man bender G strengen, og spiller på B strengen i benden feks. så blir B strengen sur. Vanskelig å forklare, but get it? Er dette et problem man må leve med når man har flytende bro, eller går det ann å justere bort? Må man ha broa liggende på kroppen med skikkelig spenn i fjærene for at det skal bli borte kanskje?

Er ikke så dreven på dette med justering, men lærer stadig :)

Endret av Mats Mordal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.