Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvalitetshals fra eBay


Lundebird

Anbefalte innlegg

Jepp. Som sagt av andre.

Sett halsen på kroppen med tvinge.

Velg bor av rett tykkelse.

Mål opp lengen på skruen på boret, og tvinn en teipbit rundt boret.

Stikk så boret gjennom gitaren, slik at du bruker hullene i gitarkroppen som føring for boret.

Bor ned til teipbiten.

Voila!

Jeg ville brukt drill som ikke spinner i 100000rpm, men mer som en standard batteridrill.

Om skruene tar i selve gitarkroppen, bor disse hullene litt tykkere. Gjerne da etter halsen er boret, vil jeg se for meg er en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget med fugler kontra flammer, men utseende ved truss roden taler for meg mer enn nok i favør at dette kan være en MM-hals. CV-modellene til Squier har det samme, og jeg mener å huske at de lages på samme fabrikk som MM-delene...., som jeg tar høyde for kan være tull og tøys. Utsagnet, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt å lese at du syns halsen er god når du egentlig ikke har fått testa den ut enda? Eller er det bare jeg som er rar?

Ser poenget ditt.. :) det jeg skulle frem til er at jeg kjenner på halsen at det er kvalitet over den. Teknikkeren på 4Sound skulle ha linken til selgeren med en gang han tok på den. Om det er MM eller ikke, så virker den iallefall veldig bra gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har det i fingrene og bare gjør det riktig. De har liksom det lille ekstra som ikke kan læres.
Jeg har altid betalt noen hundrelapper for at gitarene mine skal bli best mulig. Kult at unge folk kjører på og tar saken i egne hender, men vil du at det blir optimalt ville jeg gitt jobben til en av Norges beste el gitarbyggere.
Jan Bråten i Oslo, Tlf. 909 37 294.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.