Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelig lydanlegg løsning for band?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hvis du har et budsjett på 10.000,- er jeg redd du ikke får mer enn et brukbart sanganlegg når du trenger alt av kabling, mikker og stativ. Du sier heller ikke hvor stort miksebordet må være, om dere tenker aktiv / passiv rigg. Hvor mange mikker og stativ? Mest mulig info er essensielt for å kunne komme med best mulig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nesten ubrukt Behringer mikser med 8 kanaler med preamps, og 8 stereo linekanaler. En DSP er det vel i den, også. Den er rimelig til salgs. Er noen år gammel, men har bare blitt brukt noen timer. Jeg har ikke giddet å selge den, da det har vært greit å ha den i backup. Den fungerer etter det jeg vet 100%

En forsterker eller et par brukte kasser med 15" og et horn gir deg penger til å handle stativer, kabler og annet du trenger, kanskje bortsett fra monitor.

Det blir ikke en løsning som korksniffere og musikkpoliti kommer til å juble av, men det blir helt kurant lyd.

Uansett, jeg er ikke så ivrig på å selge mikseren, men vil du handle, så greit. Det er ikke slik at jeg trenger pengene, men det er da litt dumt at den står her og råtner på rot.

Kjøper du brukt, og ikke handler ting som er utslitt, så får du veldig mye lyd for 10k. Særlig hvis du ikke "måå haa" det som er aller mest trendy og rafft. Det er med PA som med alt annet, dritt inn, dritt ut. Bruk heller noen timer på å lære deg å skru, eller rettere sagt la være å skru enn å bruke tusenvis av kroner på å handle godlyd. Det funker som regel ikke for oss amatører, da vi bruker for få timer på det til at vi blir gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.