Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Smøring av Wilkinson tremoloarm


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal du ha elektrisk kontakt mellom arm og stol?

Eller: du trenger ikke kontakt mellom arm og stol, men god smøring hjelper på mekanisk knirk. Dersom det skurrer i ampen når du er borti armen, skyldes det dårlig ledning eller loddepunkt fra jord til stol.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha elektrisk kontakt mellom arm og stol?

Eller: du trenger ikke kontakt mellom arm og stol, men god smøring hjelper på mekanisk knirk. Dersom det skurrer i ampen når du er borti armen, skyldes det dårlig ledning eller loddepunkt fra jord til stol.

Vel, symptomet jeg har er at når jeg beveger på armen, selv bare snurrer den rundt uten å flytte på selve stolen, knaker/skurrer det veldig. Symptomet forverrer seg når jeg ikke holder en hånd på strengene. Derfor har jeg jobbet utfra tanken om at dette ikke dreier seg om et mekanisk problem, men et elektrisk et. Men samtidig skal jeg ikke utelukke at det er rent mekanisk, for jeg opplever jo at armen ikke glir så lett inn som før (altså når jeg skal sette på plass armen inn i stolen).

For en stund siden testet jeg å dytte litt på kabelen som går mellom stolen "claw"-en (vet ikke hva dette heter på norsk, altså den som holder som holder fjærene på plass), og jord, for å se om dette trigget noen ulyder, men det har helt stille. Så den biten var i alle fall grei, men kan vel ikke med den testen utelukke dårlig loddepunkt. Men jeg testet forbindelse fra claw'en til jord, og den var helt i orden, så jeg er ganske usikker på hva som er feil. Kan selvfølgelig være dårlig kobling til jord, så jeg kan evt teste det med et multimeter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.