Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hur kan jag minska avståndet mellan pedalerna?


TUFFTUFFTUFF

Anbefalte innlegg

Okej, det här mitt pedalbrett/AKA cd-mapp (yeah, laugh at it!)..

20131019_220426.jpg

Jag har planer på att (bortsett från att byta ut Pitchblacken mot en Polytune 2) byta ut MXR-EQ:n. mot mot 2 små pedaler typ Mooer eller liknande. Jag vill inte att pedalerna totalt sett ska ta mer plats än de gör nu eftersom mappen passar perfekt in i facket på gigbaggen (hade gärna sett att de tog ännu mindre plats så att man fick plats med några små 33-pils där oxå), så jag tar gärna emot tips på vad för patchkablar eller kabeladaptrar (eller vad det nu heter?) jag kan köpa som gör att avståndet mellan pedalerna blir så litet som möjligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som tar aller minst plass,er jo å lodde pedalene sammen ved å lodde på korte biter med ledning mellom loddeørene internt i pedalene. Tre kabelen gjennom hullet der pluggen skulle ha vært. Ikke veldig fleksibelt, men det funker. Da kan du plassere pedaler klin intill hverandre. Reversibel er løsningen, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså Castor, det är ju GENIALT, bortsett från att min hjärna kopplar ur när ordet lodde dyker upp (men jag förstår att det det är genialt trots det). Har du/Mc Gyver en lika smart lösning bara att man slipper löda själv?

Jag har precis köpt några såna pancake-kablar (Hosa och Sommer (tror jag)). De verkar ju bra men när utgången till den ena pedalen och ingången till nästa pedal är placerade i mitten av pedalen så blir avståndet forfarande lite för stort för mig. Bäst (bortsett från Castors metod) verkar var nån slags adapter, som den jag har mellan Pitchblack och Relay 30, men som inte är lika lång som den jag har nu men finns det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få alle boksene inn i en annen boks. Nei ikke vet jeg. De doble pluggene er ikke ekstremt holdbare etter det jeg har erfart, lett å få en bevegelse som legger stort press på pluggen i "feil" retning. Det kan jo likevel fungere for deg, selvsagt. :)

Ja, det har jeg tenkt på også. I de gamle gode dager hadde jeg tilgang på ei plateknekke av meget høy kvalitet!

Da lagde jeg de boksene jeg måtte trenge. Denne er desverre forsvunnet fra jobben!

Sist jeg så den, stod den på hengeren til en dypt kristen kollega! ....og han aner ikke hvor den har blitt av!!!!!!

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svar. Med att få de in i en annan box, menar ni då att plocka ut innehållet i pedalerna och montera de in ett enda chassi? Litt som en skräddarsydd multieffekt?

Jag har också hört att såna dubbla pluggar inte är så hållbara men har man såna där pluggarna inte är helt i linje med varandra så får de litt bevegelsesfrihet. Den jag har på pedalbrettet har i alla fall hållt på en del turneer.. men det är ju å andra sidan ingen garanti för att den kommer att hålla i evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.