Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den ultimate "shredder-øksa"?

Anbefalte innlegg

Kvalitet ? det sier du bare fordi det står peavey på toppen , syntes det er litt dårlig . jeg har prøvd 2 axiser , og de var mindre lettspilt og låt mer papp en de 2 wolfgangene jeg har hørt , så noe nedgang i kvalitet kan jeg love deg at det ikke er ... Det er ikke nødvendig å si engang . Men ja

Nilsefix

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kvalitet ja. Sier det fordi det er stor forskjell på Wolfgang, som er veldig bra, og Wolfgang Special, som ikke er så bra. Hvis du har prøvd to Axis modeller som ikke var lettspilte, tror jeg det har mer med oppsettet enn gitaren å gjøre. Papplyd for du stå for selv.

Music Man Ernie Ball har alltid hatt godt rykte på seg. Det faktum at Steve Morse, Albert Lee, Steve Lukather og John Petrucci har valgt MMEB som produsent borger for kvalitet. Hadde ikke EVH hatt samarbeidet med Peavey om 5150 hadde de neppe fått lage Wolfgang. Peavey lager sanganlegg, trommer, mikrofoner, gitarer, basser og forsterkere. Music Man lager instrumenter, det er det de kan.

Men absolutt enig i at Wolfgang er en knallgitar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 year later...

Enhver gitar med skikkelig spillbarhet duger. Så lenge strengene ikke er alt for mye over .010", og ikke ligger for høyt over gripebrettet, så er det ingenting i veien for litt shredding (Les Paul-style mangel på tilgang til bånd i øvre register kan forøvrig også være lettere hemmende).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEM

noen RG gitarer

Jackson Soloist

Min Vester SFT-70A 8)

Men det kommer jo ann på smaken da, det går ann å shredde rått på en Strat og har man Floyd på den så skulle whammy misbruk funke fett det og ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker faktisk at jeg enklere spiller fort på Explorern min med en tykk hals og 24.75 enn Rhoads'en som skulle vært mer en lead gitar med tynn hals og 25.5 skala. Kommer mer an på deg selv, hva du er vant til og hendene dine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Ja, bare spenningsfall over to dioder, selvførgelig, det går vel ikke strøm gjennom D19 og D23, de skal bare hindre strøm å gå "tilbake til minus. De blir forøvrig brennvarme de også. Ok, men hva menes med RMS spenning? Jeg målte 11V på rørsoklene også. Det var noe forskjell før og etter R 82, (bortimot 1V). Men som jeg skrev, med fire rør på plass, måler jeg nøyaktig 7.04V , det skal vel gå. Jeg målte også på motstanden i rørenene, som ligger på ca 6.4 ohm eller 3.4 ohm målt med pin 4 og 5 sammen. Det er vel helt normale verdier. I V1 derimot, er det satt i et Electro Harmonics som har motstand på hele 12.5 ohm. Så det trekker kanskje mere strøm...eller egentlig mindre, når jeg tenker meg om....
    • 8.2 er RMS spenninga. Gang den med kvadratroten av 2 så har du sånn ca 11.6 VAC Peak to peak. Og så er det spenningsfall over to dioder i en sånn likeretter, ikke alle fire ! Og hvis du måler rett etter likerettern uten noe filterkondiser er det jo ikke ren DC ...     
    • Da er de nye diodene lodda på plass. For at de skal få litt kjøling, lodda jeg de med noe lengde på beina, litt opp fra print kortet, og bøyde de to ytterste litt til siden. Så målte jeg, 8.2V veksel fra trafo, inn på likeretter'n, og ut, 11V...hæh? Skulle ikke de fire diodene til sammen suge ca 2.4 V? Annivay, jeg satte i fire gamle rør, så kretsen fikk last, og, strømstyrke droppa ned til 7V. Så da er vel allt i orden da....
    • Hvis du har en av/på-switch til loopen vil du vel kun få input hvis den er av, og kun loop return hvis den er på? Men parallell loop vil nok også fungere ja
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.