Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peripheral Vision søker gitarist (Og andre bandmedlemmer)


PeripheralVision

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Vi i bandet Peripheral Vision (For øyenblikket en trommis å bassist) søker band medlemmer, det vi søker etter er en gitarist (Eller to) en vokalist, å keyboard spiller, vi bor i Oslo området og rundt (Kløfta å Lørenskog) så du burde være fra området rundt Oslo, du burde være i alderen fra 15 til 20 :)


Sjangeren vi ønsker å spille går innenfor Progressiv Metal og Post-Metal, med insperasjon fra Ambient musikk, og andre sjangre (F.eks. Electronica) med et sterkt fokus på å ekserimentere litt med effekter, rytmer osv.
Bandet er nylig oppstartet (Startet egentlig i Desember 2012) så du vil få mulighet til å være med i den kreative prossesen fra begynnelsen. Vi som er i bandet for øyenblikket er veldig åpene for å ha flere sjangere i musikken men hoved puktet er Metal musikk.

Angående spesifikasjoner osv er det for det meste fritt fram, hvis du er gitarist så hadde det vært et pluss om du hadde en sju-strenger men det er ikke nødvendig i det hele tatt.
Vi er interesert i å ha en kvinnlig vokalist, like mye som en mannlig så det er ikke noe problem der heller.


Hvis du er interesert i en av stillingene (Eller flere for den saks skyld) så kan du ta kontakt med meg på:

EccentricRainbow@Hotmail.com

Hilsen Rino.

Endret av PeripheralVision
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Christopher (Sorry hvis jeg skrev det feil)

Med Progressiv Metal så mener vi for det meste at det blir mye forskjellige takter å spille i (7/4-5/4 osv) alstså uvanlige takter. Kanskje poly-rytmer og/eller polymeter/polytakter.

Og det at sangene kan komme opp i lang lengde, eller i hvertfall noen av de. Og de fleste tekstene (Hvis vi får i tak i en vokalist eller lignende som har en bra stemme å kan skrive) kommer til og handle om andre ting en det generiske pop musikk tekstene (Altså kjærlighet, fest osv er ikke det vi kommer til å skrive mest om)

Og at det kan bli mye improv når det gjelder f.eks gitar soloer/keyboard soloer osv.

Alt høres kanskje litt ut som veldig avansert, men det er nok enklere en det høres ut som haha.

Håper det ga noe mening :)

Hilsen Rino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å >.<
Sorry, jeg tenkte meg ikke helt om der, så sorry for det.

Men, det jeg tenkte på er litt i stil med TesseracT, Dream Theater (Ikke så veldig mye men litt) Opeth, Brian Eno, Biosphere (De to er Ambient delene av musikken) Porcupine Tree, Pink Floyd og et par andre band. Men jeg tror det burde gi et lite bilde av hvordan vi vil spille.

Men det som er tanken er musikk som har Ambient konsepter (altså atmosfærisk musikk da. Gitar spiller jo en stor rolle i det så klart) Og er Heavy musikk, men altså mye eksperimentering :)

Jeg er dårlig på og forklare desverre, men håper at det ga noe mening? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.