Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Første innspilling på j*velig lenge!


condemned

Anbefalte innlegg

Spilte inn ei ny låt jeg og en kamerat av meg jobber litt med om dagen.
Skrev trommer i GuitarPro, og smekka de rett inn i EzDrummer DFH.

Jeg har ikke spilt gitar på en god stund, da jeg gikk i samboerfella i August. Nå er kjerringa ei uke i Tromsø, og jeg har endelig litt tid til å sette meg ned for å gjøre det jeg liker best!

Satser på både god og dårlig, konstruktiv feedback på denne.

https://soundcloud.com/andreasfm/ny-greie

Snurr film.

Edit: Bruker Line6 GearBox for gitarlyd. Bildet av ampen har ingenting å gjøre med denne innspillinga.

Endret av condemned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Metal Machine eller Metalheads når lønna kommer - eller kanskje like greit Superior Drummer.

Jeg har ingen bass for hånden, og er for lat til å legge bass i guitarpro og importere midisporet.

Tusen takk for feedback, Audun :)

Edit: Hører forøvrig at soundcloud er elendig på rendring!

Endret av condemned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Metal Machine eller Metalheads når lønna kommer - eller kanskje like greit Superior Drummer.

Jeg har ingen bass for hånden, og er for lat til å legge bass i guitarpro og importere midisporet.

Tusen takk for feedback, Audun :)

Edit: Hører forøvrig at soundcloud er elendig på rendring!

Nå låter jo standard pop/rock-settet i EZ Drummer faktisk helt ok hvis man skrur litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Metal Machine eller Metalheads når lønna kommer - eller kanskje like greit Superior Drummer.

Kan anbefale "Metal Machines" på det aller varmeste. Brukte et modifisert sett av John Tempesta på min egen siste innspilling. Har "Meatlheads" og, men langt mer begeistret for førstnevnte. Superior Drummer 2.0 er uansett det beste trommeprogrammet, så for å være på den sikkre siden... skaff deg SD! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt produsert, det er hvertfall sikkert. Solid gitarlyd, men jeg føler at hele sangen var skrevet som om den skulle ha vokal (mye repetisjoner jeg tolket som vers), så det føltes litt manglende som instrumental. Det var også litt lite bass i lyden, synes jeg, kunne ha gjort seg med litt mer punch i lavere registre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningen at det skal ligge vokal oppå her et sted - men av den enkle grunn at jeg ikke egner meg i de vokale territorier, sparte jeg dere for smerten.

Bass skal også legges på :) Slengte den ut her med hovedfokus på gitarmessige tilbakemeldinger :)

Takk for feedback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tøft dette! Bra spilt! Hadde vært artig om du hadde lagt melodilinja på topp på ett eller anna vis, artig høre hvor du tenker å gå med melodien.

Det hele får nok en del mer trøkk når du får lagt bass. Ang trommene så synes jeg at litt mer guff på rom- og overhead-mikkene gir DFH kittet litt mer fylde. Det er mine 0.02$ ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.