Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hva heter bygget der dere øver? (band)


Gjest Oscar

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel det meste, jeg tenker på band generelt, og det hadde vært kjent om dere kunne si hvorfor det heter akkurat det.

Jeg og mitt band øver på et lite rødt bygg som går under navnet: Smia .

grunnen til at det heter Smia er veldig logisk, for omtrent 20år siden. Hadde vi en smed som drev bygget der nede, helsen hans var dessvere dårlig, så etter bare 5år døde han, og da kom det noen sikkelig Metalfolk og fant ut at dette skulle de bruke som et øvningslokale. De pusset det opp, satt inn forsterkere, og diverse stoler. Det ble faktisk ganske populært at 5år senere, begynte musikkskolen her har å bruke det, og Smia ble en fast plass for å ha konserter. Akkurat for 1år siden skjedde det noe stort, Smia skulle bli pusset opp på nytt, sofaer, kjøleskap, anlegg, nye ting til trommesettet og diverse ting kom, men det største var at vi skulle få studio der, og det ble sponset av selveste Hank Von Helvete, så vi får takke han.

Dette var min histore, håper dere har noen gode historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi øver på en skontplass som heter Metropolis. Vi er kanskje 3 metallband som øver der, mens resten av folket (ca 90%) er av hiphop typen. Hele greia skal være et rusfritt tilbud til ungdom. Trommesettet holder på å falle fra hverandre, forsterkerne er gufne og den ene høyttaleren til PA er død. Men hey, det er jo gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øvingsrom på universitet i tromsø. de fleste forsterkerne er røtne, PAen er helt ok, trommesettet er dårlig. Rommet er overfylt med ølflasker og søppel. Måttte bryte oss inn forrige gang siden låsen er ødelagt. Men der har mange av våre "soon to be super-hits" sanger kommet til verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi øver på skolen (Lundamo Ungdomssole). Flett nytt PA-anlegg der, gammel og delvis ødelagt bassforsterker har vi av utstyr der, men det er egentlig helt greit. Vi tar jo med utstyret vårt selv.

Eneste som er litt dumt er at vi bare får øve i en og en halv time, for da drar lærerne hjem. Alt i alt en grei plass å øve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.