Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fabrikering av hardware?


djupnes

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det noen som kan eller vet om noen som kan fabrikere thimbles etter mål?

Har en Jazzmaster med Gotoh TOM bridge som jeg gjerne skulle hatt Mastery bridge på men mastery thimbler er alt for små.

I praksis trenger jeg da en thimble med utvendig omkrets og dybde identisk med Gotoh TOM thimblene men som passer Mastery bridge postene.

Alternativet er uante mengder tape rundt mastery thimbles men de vil fremdeles ikke nå bunn og tror ikke det blir særlig stabilt.

Det er forøvrig å jording til Gotoh thimblene, noe som å gjør tape vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk laget noen thimbles i syrefast stål hos et lokalt mekverksted til min CP Jazzmaster.

Jeg hadde litt dårlig tid (som jeg alltid har) når jeg målte og tegnet delen. Det resulterte i at det ble litt for stort indre hull, så jeg måtte sette på et tynt lag med alutape rundt US-mounting post-ene. Det fungerer fint, men jeg har tenkt til å bore de litt opp så de passer perfekt til MIJ-postene jeg har liggende.

her er en post jeg lagde som jeg ikke har fått fulgt opp.... http://forum.gitarnorge.no/topic/50845-installere-mastery-bridge-paa-fender-classic-player-jazzmaster-eller-jaguar/

MEN, jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg bare skal plugge hullene i gitaren, og bore opp nye hull, så jeg kan bruke mastery thimbelsene i stedet :)

Jeg trenger da noen treplugger på 11mm, det har jeg ikke funnet noe sted enda. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det?

Her er tegningen jeg lagde for å få produsert de to thimbelsene, det kostet 600,-

Mastery_thimble3.pdf

Som du kan se i posten jeg linker til forsøkte jeg først ghetto-metoden, men brukte noen thimbles som var for små :D

Mastery US thimblesene og mastery US-postene er laget med så bra presisjon at det blir vakum og sier popp, når du drar posten ut av thimbelen (hvis det er lov å si...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.