Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elektrisk høvel VS god gammel "manuell"


Anbefalte innlegg

Har vurdert å anskaffe meg en elektrisk høvel da den jeg tilfeldigvis har er miniatyr, horribel i bruk, vanskelig å få jevn flate med og (som nevnt) meget liten. Har noen DIYere her erfaringer som taler med eller mot elektrisk høvel? Kommer hovedsaklig til å bruke den til å jevne treemner til 2-piece kropper.

Jeg tror at det også er mulig å få til en jevn nok skjøt med sirkelsag. Med fare for at jeg husker feil nå, har jeg gjort det tidligere og resultatet ble veldig bra. Det krever selvfølgelig at du er veldig nøyaktig med skjæringen og at bladet er fint og rett, men jeg har større tro på dette enn å bruke elektrisk eller manuell høvel.

Alternativet er å benytte en stasjonær sag med anlegg (snekkersag). Det er også noe som jeg tror vil fungere meget godt. Om du ikke har tilgang på dette selv, kan du høre med nærmeste sagbruk eller trelastforhandler. De kan sikkert være behjelpelig med det. Vær imidlertid oppmerksom på at det er viktig at saga ikke er ujevn eller har skjevt og uskarpt blad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.