Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange Dualterror Vs Marshall?


Black Anger

Anbefalte innlegg

Spørs hvor stort du skal ha det, hva ampen skal brukes. Hjemme eller live/band?

Jeg hadde en Marshall JVM. Den leverte ganske bra lyd. Veldig allsidig, men syns den låt best på high gain :) Jeg bytta den ut mot en Orange OR15, og angrer egentlig ikke. Syns OR passer litt bedre for min musikkstil, i tillegg til at den låter bedre på lavere volumstyrker. Likevel MER enn nok styrke til å drive den live, men mindre man er avhengig av krystallklare cleans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du har et Marshall 1922 cab. Vil tro at dette har G12t-75 elementer i seg.

hvis dette er casen kommer en marshall til å låte bedre igjennom kabinettet enn en orange(som liker Vintage 30)

Marshall JCM 800, JCM 900 SLX, Marshall JCM2000 DSL og JVM er de som låter fett.

Men dette er 50-100watt da så vet ikke om det egner seg til hjemmebruk.

Min Marshall JVM 410H(som jeg selger ^_^ ) på 100watt låter bra på lavt volum. DSL 100 som jeg hadde før låt ikke like bra på lavt volum imo

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du for en JVM!

Jeg hadde 50W toppen, JVM205. Den låt ganske så bra på moderate volumstyrker. Det sprørs selvsagt. .Jeg kan såvidt bruke en Marhall MG15 i leiligheten pga naboene, men hos foreldrene mine så kan jeg fint bruke en 50W JVM og få god lyd uten å knuse ørene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en JCM800 2203/2204 og en Tubescreamer, så har du allsidig rigg for resten av livet :)

JCM900 er ok, JCM2000 er dritkjip. JVM er bra, men synes ikke den låter så veldig Marshall! Altfor moderne.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld? Ikke fornøyd med lyden til en DT på høyt volum? Da vil jeg tørre å påstå at du har et lite godt kabinett. Hadde gleden av å bevitne en Orange Dual Terror, spilte gjennom et Orange 4x12 V30. Det låt - pent sagt - idiotisk bra. Fantastisk definisjon, lite til ingen high frequency fizz, tight men tung bånn og gretne mids.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være tildels enig i JCM 800...

Hadde en JMP 2104 som låt ganske bra... Hvis det er de ampene du mener?

Av en eller annen grunn kaller folk 2203 og 2204 ampene for JCM800 amper.

I Norge var modellene JMP amper fra 76 til 84 og JCM800 amper fra 85 til 91.

Så i mine øyne ble de lansert som JMP amper, og de var det også mesteparten av tiden de ble produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjell på JMP 2203/2204 og JCM 2203/2204, såvidt jeg har skjønt :)

Og ja, kabinett er nesten alfa og omega. Marshall 1922 låter kjipt uansett hva slags amp man kjører gjennom det! Bytte elementer kan hjelpe, men kabinettet er litt i minste laget til at det blir noe særlig beef i lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en JMP 2104 som låt ganske bra... Hvis det er de ampene du mener?

Av en eller annen grunn kaller folk 2203 og 2204 ampene for JCM800 amper.

I Norge var modellene JMP amper fra 76 til 84 og JCM800 amper fra 85 til 91.

Så i mine øyne ble de lansert som JMP amper, og de var det også mesteparten av tiden de ble produsert.

Tenker på begge egentlig. Har spilt på en del JCM 800, også nyere enn '85 som har hatt klassisk veldig fet vreng-lyd, men det gjelder langt fra alle. 2203 og 04 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld? Ikke fornøyd med lyden til en DT på høyt volum? Da vil jeg tørre å påstå at du har et lite godt kabinett. Hadde gleden av å bevitne en Orange Dual Terror, spilte gjennom et Orange 4x12 V30. Det låt - pent sagt - idiotisk bra. Fantastisk definisjon, lite til ingen high frequency fizz, tight men tung bånn og gretne mids.

Ordla meg kanskje klønete. Er bra trykk i Orangen på knall volum. Men er ikke helt nøjd,og det kan jo være som sies lengre opp og som du sier att jeg skulle kanskje parret toppen med ett Orange-kabinett.

Er meget fornøyd med att Orangen funker godt på soveromsvolum. Kanskje en Marshall-topp i klarer det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, vad är du ute efter för ljud? Jag gick genom flera olika Marshalls (och andra ampar) innan jag landade på Dual Terrorn. Tyckte liksom att ingen av de andra lät bra nokk och skärde genom så bra på hög volym. På rep kör jag DT genom ett Marshall 1960+Orange 2x12 Open back, låter knall alltså.. men vi spelar punkrock, så det beror helt på vad du ska ha den till :) . Vad har för gitarr och vilka mickar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.