Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Første "skikkelige" innspilling med Logic Pro 9...


Microdomus

Anbefalte innlegg

... endte slikt! Vert hekta på Faith No More i det siste, så spilte inn en liten instrumental medley basert på plata "The Real Thing". Begynner endelig å bli litt klok på Logic Pro 9, etter 12 år som Cakewalk/SONAR bruker.

Forøvrig bruktes BKP`s Aftermath PUs gjennom en hjemmesnekkra AXE-FXII patch, bass gjennom Line 6 Bass Pod, Superior Drummer 2.0 og HALion Sonic.

https://soundcloud.com/microdomus/no-more-faith-a-faith-no-more

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var veldig bra! Hvis jeg skal være litt konstruktivt kritisk, vil jeg si at evt. vokal ville fått problemer med å trenge seg fram i det lydbildet der da gitarene har veldig stor plass. Siden det ikke er noe vokal, er vel det likevel ganske naturlig, men bare noe å tenke på hvis du skal spille inn noe med vokal en gang. Selve gitarlyden er fet som f... Trommene har også veldig "hard velocity". Det høres ut som om "trommisen" slår i stykker både cymbaler og hi-hat for hvert slag.

Uansett, bra spilt og god balanse i det hele. "Kritikken" er jo på detaljnivå og er dessuten farget av mine personlige preferanser, naturlig nok, så andre kan jo mene noe helt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye godlyd. Hadde ikke stusset i det hele tatt jeg hvis jeg hadde blitt fortalt at dette var et ferdig produkt. Er egentlig mye enig med Audun, men jeg tror det er plass til vokalen i midten, kanskje med noen små endringer. Det er da ikke akkurat operaspekter disse sinte vokkisene hveser ut av seg, heller. :)

Trommene reagerte jeg ikke noe på, egentlig. Noen trommiser høres jo ut om om de er angrepet av hver enkelt del av trommesettet samtidig, og de må slå angrepet tilbake.

Og du- veldig bra spilt! Men det vet du sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget, godtfolk! :)

Konstruktiv kritikk er bra! Ang. miksen så tenkte jeg på den problemstillingen før i uken. Fremtidige innspillinger kommer jeg nok til å kjøre en kompressor, samt et low/high pass filter på gitarene for å gjøre mer plass til andre instrumenter. Stor gitarsound vil det alltid være, uansett. Jobber med en ny medley nå, foreløpig så låter det temmelig lovende. Logic Pro er igrunn ganske "logisk" å jobbe med nå, etter flere måneder med frustrasjon og rent hat.

Planen er å bruke resten av 2013 til å spille inn covers og eksperimentere med miksing, slik de nødvendige kunnskapen er inne til å begynne innspiling av egen komponert musikk i 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hørte igjennom videoen nu. Låter kule! Eneste jeg ville gjort, er å senke gitarene ca. 2dB, og legge en high shelf fra ca 5k og oppover, og trekke ned 2-5dB. Gitarene er for øyeblikket en gode brightere enn resten av instrumentering, og dette gjør at de blir VELDIG present.

Ellers enn det, good shit! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte igjennom videoen nu. Låter kule! Eneste jeg ville gjort, er å senke gitarene ca. 2dB, og legge en high shelf fra ca 5k og oppover, og trekke ned 2-5dB. Gitarene er for øyeblikket en gode brightere enn resten av instrumentering, og dette gjør at de blir VELDIG present.

Ellers enn det, good shit! :)

Cool.

Miksen på Youtube klippet er noe ubalansert, da gitaren(høyre side) som jeg spiller inn er fremhevet, samt venstre gitar noe redusert. Jobber med en "final mix" som skal slenges ut på Soundcloud nå, skal teste ut forslagene dine i denne prosessen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.