Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sende gitar i hardcase, forpakning


Heilage

Anbefalte innlegg

Hepp. Har fått solgt Squieren min, sammen med en Gator hardcase. Denne skal sendes godt opp i det langstrakte land, og naturligvis er jeg bekymret for hva postens demoner kan finne på med den i mellomtiden

Å finne pappesker store nok til å pakke inn hele kassa er ikke så lett, jeg tenkte å kanskje surre kassa inn i bobleplast og finne en eller annen slags plastfolie å ha utenpå det igjen for å beskytte mot vær og vind, vil det holde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten.no krever at du pakker gitarkassa i bobleplast inni ei eske for at du kan kreve forsikring om den forsvinner eller blir knust. Den squiern er vel verdt lika mye som en Fender Custom Shop under frakt. :P Posten dekker inntil 10.000 ved oppkrav og 2000 ved å sende vanlige brev post. Posten sitt nye sorterings anlegg har som på flyplasser sterke skille armer som slår posten hit og dit. Noen har opplevd at en gitar har fått halsen knekt her på forumet da de skulle sende den til gitarmaker for reperasjon. Eller det var en jævli dårlig gitarmaker hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt, og fått tilsendt gitarer i hardcase uten noe annet flere ganger. Begge GN- gitarene har for eksempel reist Norge rundt i en eldre Fender hardcase uten problemer.

Et lite tips hvis det blri løsningen, legg en lapp inne i kassen slik at de kan finne eieren. Det skjer at norgespakkelappen ramler av når den klistres til hardplast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.