Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til klassisk gitar på rundt 10 000?


hentvei

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har for øyeblikket en Antiono Lorca klassisk gitar jeg hamrer løs på, men den sliter med å holde på stemminga når jeg flytter kapoen opp i bånd 4-5. Strengene er justert ned så lavt det går av en proff gitarmaker, men likevel er det et problem. Gitaren er ellers ganske god å spille på.

Likevel føler jeg sjøl at vil oppgradere, og tenker at 10 000 kr bør gi meg en god gitar for pengene? Spiller aldri no konserter, bare til hjemmebruk. Jeg spiller country fingerspill ala Jerry Reed, Chet Atkins og Tommy Emmanuel. Jeg er selvfølgelig ikke på deres nivå, men har de som idol og prøver å forstå deres stiler og teknikker :)

Noen tips til gitar? Må være lettspilt, helst uten mikrofon, fordi jeg bruker en egen DPA 4099G jeg fester på. Gjerne med cutaway.

Liten skrytevideo jeg tok opp med iphonen:

:)

Endret av hentvei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å komme med mtp klassiske gitarer, men fett spilt! :)

+1

Har heller ikke greie på klassiske gitarer, men ut fra lyden på 'skrytevideon' skjønner jeg at du er på utstyrsjakt.

Det låter jo alldeles for tynt & spett. Om det skyldes gitaren, mic'en eller oppsettet er uvisst.

Ser forøvrig ingen DPA 4099G her. Bruker du noe annet ?

keep pickin'

_____

GAu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter jo alldeles for tynt & spett. Om det skyldes gitaren, mic'en eller oppsettet er uvisst.

Låt litt tynt ja, men jeg vil foreslå teknikken med å legge armen og hånda flatt på topplokket..?

Uansett, bra spilt og mye bedre enn jeg klarer :) Kan ikke noe om klassiske gitarer jeg heller for den del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger på videoen! Den er tatt opp med en Iphone 4S, så lyden blir ikke helt bra. Skal se om jeg får lagt ut noe med DPA-micen også :)

Tar fortsatt imot tips på gitarer dersom noen andre skulle ha noe å bidra med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo tatt opp med en iPhon? Ut fra plasseringen av telefonen, noe som gir et godt bilde vil jeg anta at gitaren låter noe bedre i virkeligheten, for å si det sånn. ikke hvil armen så kraftig på lokket. Med den teknikken der skjønner jeg du må "ankre" fingre på høgrehånd, men tenk på det, også.

Har heller ikke særlig greie på kassegitarer. Det beste tipset jeg har, er å finne ut hvor de som studerer gitarspill på høgskole eller universitet handler. Det er trolig det stedet med best utvalg, selv om det kanskje ikke er en typisk spansk konsertgitar du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Det er mange penge og du vil få meget for dem hvis du tager til Spanien og handler der, kvalitet koster det halve og de har stolte traditioner. Yamaha klassisk, samt Cordoba er altid gode bud. Men guitaren skal prøves og ikke købes via internet tror jeg.

Google "best classical guitar" og få en masse gode tips. Jeg ville IKKE handle i Norge hvis jeg var dig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.