Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt fingertupp. Spiller jeg for "hardt"?


rioi

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti å klemme sunn fingeren på spilling noen gang?

De 2 siste ukene har jeg sittet å øvd veldig mye på koordinasjon mellom høyre og venstre arm med rask picking

Etterhvert har jeg fått alvorlig smerte i pekefinger på venstre hånd. Når jeg har spilt i ca 10 minutter får jeg skikkelig vondt i fingertuppen og det er et dypt merke etter strengen der lenge etterpå.

Kan fingeren være "forslått" på en måte? har jeg slått for hardt på strengene? Hvor lang tid tar det før noe sånt går over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dere missforstår. Dette er ikke snakk om sånn sår man blir de 2 første månedene når man begynner med gitar. Den fasen er over for snart 2 år siden. Null smerte utenpå, men har derimot vondt i "kjøttet".

Jaja.. får ta ei friuke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis slik at man er fritatt for såre fingertupper og vondt i "kjøttet" selv om man har spilt en stund; Jeg trudde jeg skulle daue på forsommeren da jeg gikk over fra el til akkustisk for en periode. Utrolig hvor mye tykkere strenger gnager på. Det kan også være at du spiller mer nå enn du har gjort tidligere, og at det er derfor du kjenner det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder hvor man spiller mer enn man gjør til vanlig, er det ikke unormalt at man får litt vondt i tuppene igjen. Det at du får merke i fingeren etter strengen som sitter en stund er fordi huden din er ganske tykk og derfor lite fleksibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.