Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fotbryter til Space Echo?


Anbefalte innlegg

Fotbrytere finnes i mange varianter, men de enkle er slik:

- Av, eller på. Tenk en lysbryter. Enten lukker den kretsen, eller så er den åpen.

- Impuls. Tenk ringeklokke. Kretsen er lukket så lenge man holder knappen inne, eller så er den åpen.

Jeg har faktisk satt mine bein, litterært talt i flere sånne helvetesmaskiner, men det er så mange år siden at jeg har glemt det. Hvis jeg skal tro noe, vil jeg tippe at denne er slik at den har en bryter av typen jeg nevner først.

Har du måleinstrument, så kan du jo sjekke den du har og se hvordan det oppfører seg. Space ekkoen kan du teste ved å lage en dummykabel der du bare holder de to lederne sammen og ser hva som skjer. Funker den når du holder dem sammen og går tilbake til det andre moduset når du tar dem fra hverandre, er det en av- eller på- funksjon. Skifter den modus når du holder ledningene sammen et lite sekund, og holder seg i det moduset når du gjør det samme en gang til, er det impuls. Håper det er nogenlunde greit forklart.

Du kan jo koble til den du har også, og se hva som skjer. Hvis den bryteren din er helt tom for elektronikk, skal det ikke skje noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet jeg.

Men vet noen om det går an å bruke A/B-switchen jeg har liggende på et eller annet vis? Funker det å bare koble Jack fra echoen til A-utgangen?

Eventuelt modde den?

Ta det jeg sier nå med en klype salt, men dersom a/b switchen ikke har elektronikk i seg (som castor nevnte) så ser jeg for meg at du kan få det til å funke ved å lage deg en kortsluttet jackplugg som du setter inn i en av pluggene. Mener at du kan lage en sånn "av eller på" bryter på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å teste når jeg får maskinen på fredag.

En kamerat av meg har med hell brukt en Marshall-footswitch med sin space echo. Har en slik liggende i øvingslokalet et sted så kan bruke den om det ikke funker med EHX-pedalen, men den tar unødvendig stor plass på brettet, så håper derfor å få brukt Switchbladen på et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Aphelion er inne på, er slike brytere gjerne unødvendig tunge og store i forhold til hva de egentlig gjør. Det har jo sin forklaring, det er rett og slett fordi de ikke skal skli rundt over alt når man tråkker på dem i kampens hete. Det er egentlig bare å finne ut hvilken av de to funksjonene de har, og så kan man gjerne ta ut selve bryteren og sette den inn i noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.