Gå til innhold
Andersvinden

Hvilken farge foretrekker du på en Telecaster ?

Anbefalte innlegg

Er det ikke lurest å lakke den i den fargen du liker best? Hva andre synes kan da ikke være så viktig?

Det skulle forundre meg meget om du får noe svar som gjør deg noe klokere. Dette blir som å spørre om hvliken tone i skalaen man liker best, eller hvilken IP- adresse man synes er finest.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

↑enig. Jeg har stor sans for min tretone tobacco sunburst med binding, men det er ikke det enkleste å gjøre selv. Så har jeg en megakul mintgrønn tele, og en svart, og en kremhvit. Og en naturell mahogny. Ja, og så har jeg en klassisk bsb (butterscotch blonde) under arbeid.

Du får nesten google deg gjennom alle mulige varianter og finne noe som klaffer for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg er Telecasteren for rene ur-elgitaren å regne. Et enkelt, no nonsense-design. Derfor vil jeg også si om finish: keep it simple. Burst og/eller binding er lekkert, men skal man være tro mot arven og personligheten til gitaren, så er det en enkel farge eller klarlakket tre som gjelder. Min er svart, men det er fordi jeg synes det er kult, ikke fordi det nødvendigvis passer best til akkurat Telecasteren.

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burst og binding kom i '62. Det er 51 år siden. Just sayin'

Og den hadde ingen P-90 i midten;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så har jeg en telecaster som respektløst er tilpasset meg, ikke telecasteren som ikonisk gitar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Purple quilt med matching headstock.

Edit: nei, jøsses der var du, aph! Så deg ikke, jeg.

Endret av Straymond
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min neste kommer til å få denne fargen med hvitt plekterbrett, og forhåpentlig rosewood neck.

Det er en nydelig farge og kjerringa mi har en slik.

post-7643-0-52049300-1381181522_thumb.jp

Endret av Hank Annicke Noe
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blonde eller fiesta red. Skal det vere burst, må det vere binding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • Av Yngve Remes
      Har fått fatt i en signert telecaster(mexico) av Tom petty &the heartbreakers.Fra en konsert i san Francisco i '97. Spilt på under konserten av Mike Campell. Signert av alle. Med dokumentasjon. Lurte bare på hvor det er lettest å selge den.

• Av Gitarcowboy
      Hei!
      Jeg har begynt å spille igjen etter litt over 20 år. Begynte å spille på ungdomsskolen og litt etter det, men etter gitarkurset på skolen, og ett til litt senere, så ga jeg opp gitaren. 
      Jeg syntes det var et vanskelig instrument.
      Nå i år fant jeg en gammel elgitar hengende på veggen i kjelleren på et hus som vi ryddet for kommunen. Her er gitaren:

Det er en Höfner Club 50 fra ca. 1961-63. Dette har jeg funnet ut på nettet. 
      Dessverre så hadde en eller annen lakkert den i grønt på fremsiden og festet et Donaldklistremerke over logoen.
      Gitaren er for tiden på restaurering hos en velrenommert gitarmaker / restauratør.
      Brumikrofonen er ikke original. Jeg vet ikke hvilken type det er.
      Den ene skruknotten er også byttet ut en gang.

Funnet av gitaren vekket interessen for gitaren igjen og jeg har nå i oktober kjøpt en Fender Telecaster 2017 Limited Edition American Elite, mahogni Thinline. 
      Den skal jeg vise frem i Telecaster tråden.
      Er det noen av dere her som har en Höfner?
    • Av Affen
      Classic 70s Telecaster Custom. Bytta ut sadlene, ellers stock. 

• Av Fano-man
      Lurer på å legge inn en bestilling på et par telecaster necks hos Guitar Mill. Har bestilt body her tidligere.....og vært godt fornøyd med både service og produkt.
      Tenkte det kunne vært greit å teste noe annet enn Allparts og Musikraft.
      Noen med erfaring ift Guitar Mill necks ?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.