Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laney TI100 Tommi Iommi m/4*12" cab TI412S


simon73

Anbefalte innlegg

IA bruker en VH100R, som vel vanskelig kan sies å låte likt som en TI100; litt forskjell på EL34 og 6L6.

Når det er sagt, det enkleste er vel å prøve en, om du skulle ha muligheten til det, for å se om du liker den. Om det er et godt kjøp eller ikke kommer vel an på litt forskjellige ting: Laney er vel ikke, som jeg kjenner til ihvertfall, kjent for å lage dårlige forsterkere, så driftsmessig så er det nok ikke det verste du kjøper. Om du har bruk for 100 rørwatt er jo også et spørsmål du burde stille deg. Så er det spørsmålet om pris, i tillegg til personlige preferanser hva angår lyd.

Men, har du dekning på konto, du liker det du hører, og du fryktelig gjerne vil ha en, så klem på, sier nå jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En TI100 mener jeg er en GH100L på stereoider (som igjen på sett og vis er en type hot rodda JCM800, so they say). Har ikke prøvd TI100, men tipper den har en del mindre cleant headroom enn GH100L og sikkert mer gain å hente, noe som strengt tatt kanskje ikke er nødvendig da GH100L har mer enn nok gain.

Jeg vurderte å skaffe meg en GH50L for noen år siden, men testet kun GH100L (en del ganger) og jeg syns den var ganske så tøff. Hissigpropp av en topp som klarer å levere fra supercleant til mid-scooped hi-gain via skranglevreng... Er enkanals amp, så mye må styres med gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.