Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD. Gibson Les Paul Custom Lite.


TUFFTUFFTUFF

Anbefalte innlegg

Ja, man kunde ju kanske ha kostat på sig att ta bilder med nåt annat än mobilen, men, men,det är fredag och mobil är så enkelt och går så fort, så..

En Custom Lite alltså. Som jag har förstått så finns den i en ganska begränsad upplaga. Alltså inte så begränsad att det är samlarvärde på de, men tillräckligt begränsad för att få mig till att löpa och köpa en till efter att den här kom in på sovrummet. Vet inte riktigt varför, det är bara nåt jag ofta gör när jag gillar gitarutstyr, tankegången är väl nåt i stil med att jag kan ha en slit-och-släng version på gig och så, och en hemma. Anyway, det finns säkert andra som vet vad som specs-mässigt skiljer Lite från vanlig Custom, men Liten är i alla fall tunnare (passar mig perfekt, är fan av portabla saker) och har coil-split (vad man nu ska med det till?). Jikligt najs at spela på och utseendemässigt så får den i alla fall mig till att dreggla :) ..

20131002_212345.jpg

20131002_212218.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack, tack. Jag vet inte vad jag ska säga om den tunna kroppen, men den gör ju att hela gitarren känns lätt och smidig. Någon menar säkert att det är negativt "det är ju inte så en riktig Les Paul ska vara", medans andra nog menar att det är positivt. Den marknadsförs i alla fall som "the most comfortable Les Paul ever".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack, tack. Jag vet inte vad jag ska säga om den tunna kroppen, men den gör ju att hela gitarren känns lätt och smidig. Någon menar säkert att det är negativt "det är ju inte så en riktig Les Paul ska vara", medans andra nog menar att det är positivt. Den marknadsförs i alla fall som "the most comfortable Les Paul ever".

Jeg tror på at det kan være digg iblant, en vanlig Les Paul er en ganske feit gitar når du sammenligner den med andre. Ikke at det er galt, men tynnere modeller føles litt smidigere iblant. :)

Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.