Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med å laste VST i Cubase


Sorg

Anbefalte innlegg

Fulgte en video på youtube om hvordan man innstallerer VST (.dll) i Cubase. Har lagt filene i de to mappene som ligger som VST plugin information, men de dukker likevel ikke opp under VST instruments når jeg åpner Cubase. Har også restartet Cubase, men det hjalp heller ikke.

Dette er VST 2.4, FX VST ikke Instrument VST.

Dette er guiden jeg fulgte:

http://www.youtube.com/watch?v=bKmDaq_sWNg

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk en gang til i Cubase at programmet vet om den mappen du har lagt dem i, og gjerne at Cubase kjenner til en annen plugin som ligger i mappen. Det hjelper ikke at mappen heter "VST" hvis cubase ikke aner at den finnes. :)

Det er det første del av youtubefilmen som tar seg av. Man sjekker der hvilke mapper Cubase bruker. Jeg har lagt plugins i begge for sikkerhets skyld.

Dette er forøvring FX VST og ikke Instrument VST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er versjon 5.1.0 fra mai 2009. Det står ikke noe når man starter opp om det er 32 eller 64. Kan man ikke finne ut av det inne i programmet på et vis da?

Kameraten min mener dog at det skal være 64.. Kan det være en annen grunn til at plugins ikke dukker opp. Er det slik at de ikke ligger under VST instruments men under FX et eller annet sted?

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjappeste måten å sjekke det på, er nok å se hvor selve programmet er installert. Ligger det under C:\Program Files (x86) er det nok mest sannsynlig 32-bit. Forutsatt at du har en Windows-versjon som er x64.

Hvis du har pluginene i samme mappe som andre, og disse blir lastet inn (sjekk plugin information vinduet), vil jeg satse penger på at det er selve pluginene som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjappeste måten å sjekke det på, er nok å se hvor selve programmet er installert. Ligger det under C:\Program Files (x86) er det nok mest sannsynlig 32-bit. Forutsatt at du har en Windows-versjon som er x64.

Hvis du har pluginene i samme mappe som andre, og disse blir lastet inn (sjekk plugin information vinduet), vil jeg satse penger på at det er selve pluginene som er problemet.

Ligger i den mappa, så da er det vel 32 bit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.