Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar på fly?


Stratman

Anbefalte innlegg

Skal fly fra Oslo til Paris på søndag med Air France. Skal ha med meg straten min og jeg har ikke særlig lyst til å sjekke den inn som vanlig bagasje. Så jeg sjekket på Air France's nettsider hvordan reglene på håndbagasje var og der står det at håndbagasje ikke skal være lenger enn 55x35x25 cm. Dette er et problem!! Men har noe og lest litt rundt på utenlandske forumer at det gjerne varierer fra flypersonal til flypersonal om de lar deg ta med gitaren som håndbagasje. Har ikke lyst å sende den i en hardcase fordi jeg ikke har en hardcase, altså jeg må kjøpe ny. I tillegg er det ganske tungvint å drasse rundt på en tung kasse i Paris.

Noen som har erfaringer med gitar som håndbagasje under internasjonal flygning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse poster om dette på forumet. Fellesnevneren i alle er at du er prisgitt humøret til den som slipper deg inn, samt belegget på flyet. Det er det beste svaret noen kan gi.

I ditt tilfelle er det ikke noe problem. Du har en strat. Fire skruer, og den passer perfekt i kofferten!

Det å bare møte opp og regne med du sjarmerer personalet er sjansespill. Du bør i det minste sende en e-post, oppgi referansenummeret ditt, og spørre om lov. Ta med utskrift hvis de sier ja.

Søker du etter dette her på forumet, finner du omfattende fakta rundt dette, helt ned til flyselskapsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.