Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bærbar for Produksjon, DJ og (Gaming)


Awell Jr

Anbefalte innlegg

Hei, nok en gang er jeg her for litt hjelp ettersom jeg fikk mange gode tilbakemeldinger forrige gang jeg var her angående pc.

Til saken:

Jeg ønsker en pc først og fremst for låtproduksjon og dj'ing, men har begynt å få sansen for litt gaming i det siste. Det hadde vært greit med et grafikkort som klarer å kjøre BF3 på Ultra med 50 - 60 fps :P Noe som GeForce GTX780M eller noe slikt. Leste at det greide 56 - 66 fps på BF3 Ultra. I tillegg vil jeg gjerne kjøre programmer slik som

Traktor PRO

Ableton og FL Studio

Og noen plugins i tillegg.

Krav (spesifikasjoner jeg gjerne vil ha):

32GB RAM

GeForce GTX780M grafikkort

i7 - prosessor

Minst 128GB SSD

7200 opm

Om dere har erfaring med en bra pc som passer med disse kravene kunne det vært ideelt om dere sa ifra, eller om dere har en bra pc som ikke har ALLE kravene, men noen så vil jeg gjerne høre ideer rundt det også :)

Budsjettet mitt ligger på 10 000 - 16 000, vet det kanskje kan være litt lite, men hadde vært fint om dere fant noe.

(Forresten, jeg HAR en stasjonær, denne er til bruk mest for djing, reising, generell bruk, gaming og litt produksjon)

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shitmann. Sinnsyke krav. Om du spretter et par tusen opp i budsjett, til 18k, da kan alle innfris.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781755

Om du vil holde deg til budsjettet så må du nok fire litt på kravene til skjermkort og ram.

GTX770+12GB: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781355

GTX765+16GB: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=793815

Jeg har nå bare sett på komplett, men om du finner en pc med alle kravene dine noe særlig billigere tviler jeg vel litt på, men det kan jo hende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Og kombinere gamer pc og studip pc er ikke lurt. Er nok trøbbel i utganspunkte å få med latency å ikke få knitrelyder om du ikke skal fylle maskinen med "drit" i tillegg. Ville kjøpt en egen pc til gaming og em til studio. Tror faktisk du kan komme billigere ut av det.

Jeg kjøpte nettopp en stasjonær pc til 20 000 som skulle KUN brukes til studio. og har fortsatt trøbbel med å få systemet til å fungere sammen uten at der blir forsryrelser. Og skal du i tillegg ha bærbar som du også skal ha til gaming, så syns jeg synd i pengboken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp en stasjonær pc til 20 000 som skulle KUN brukes til studio. og har fortsatt trøbbel med å få systemet til å fungere sammen uten at der blir forsryrelser.

Klarer virkelig ikke å se greia her. Det skal da være absolutt høyst mulig å kombinere det. Nå vet ikke jeg hva slags ekstremt heavy greier du kjører. Men det bør være latterlig krevende hvis det at det er installert spill på maskina skal forstyrre noe som helst. Det er lenge siden installerte spill sørga for at en maskin ble ekstremt treg og full av drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.