Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose problemer?


woksin

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg har hatt litt problemer fra en av gitarene mine i det siste med et gotoh floyd rose locking bridge system. Etter jeg nylig byttet strenger har jeg hat problemer med å holde strenge stemt. Et problem jeg har er at e strengen blir mørkere når jeg bender den slik at fine tunerne må nesten skrues helt ned for at den skal være stemt, men hvis jeg bruker vibbarmen så blir strengen med en gang lysere (Ja, jeg har lukket strengene i nøtta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunet du opp og strakk strengene godt før du låste toppnut'en? :)

Edit: Tror kanskje jeg leste posten din feil. Når du har stemt opp alle strengene, står FR'en i vater med kroppen da? Hvis du har skiftet tykkelse på strengene så må du fort vekk justere litt på fjærene til trem'en også. Kanskje du har mulighet til å ta noen bilder og legge ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunet du opp og strakk strengene godt før du låste toppnut'en? :)

Edit: Tror kanskje jeg leste posten din feil. Når du har stemt opp alle strengene, står FR'en i vater med kroppen da? Hvis du har skiftet tykkelse på strengene så må du fort vekk justere litt på fjærene til trem'en også. Kanskje du har mulighet til å ta noen bilder og legge ut?

Det skal jeg få til, jeg synes det er ganske merkelig siden jeg egentlig er ganske kjent med Floyd Rose nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som funka på min var å gøgge inn kniveggene og stolpene med "försvarets hudsalva". Dette er en meget tjukk salve fra det svenske forsvaret ment for frosne/tørre lepper og slikt, ektremt tjukk (så og si fast). Vet dog ikke om man får tak i noe liknende i Norge.

Dette var for å løse at strengene mine stemte seg litt hist og pist i forhold til hverandre når jeg brukte trem'en, kan hende det ikke hjelper for deg, men det er bare et tips.

Endret av Tell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.