Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk gitar - hjelp!


AddiToll

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å kjøpe meg en akustisk gitar. Budsjettet mitt er på 8-15k, men vil gjerne ha en akustisk gitar som er lettspilt og som jeg kan ha en stund uten å måtte kjøpe ny! Jeg spør dere fordi jeg ikke har så mye peiling på akustiske gitarer, men jeg har prøvd noen få Gibsons og Martins, og synes mange av de falt i smak. Likevel har jeg ikke funnet den rette. Jeg har sett litt på J-35, men har fått et inntrykk av at den kanskje er litt skarp og litt for crispy i tonen?

Mvh Adrian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Som sagt ovenfor: Mye knall å få kjøpt.

Bl.a mange Furch modeller: D-22, D-23, D-32, kanskje t.o.m D-34, D-35 om du finner en medgjørlig selger :)

Gibson J-35 er ikke noe dårlig valg. Kanskje kan du få presset inn en J-45 også :)

Det viktige er: Prøv mye & mange, og bestem deg deretter for hva du liker best.

beste hilsen,

____

GAu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sverger jeg til Takamine. Har en EAN-10C, og det er den mest lettspilte kassegitaren jeg noen gang har prøvd. Rund og fin lyd som passer til det aller meste, og låter krem plugget. Den er vel mahogny all the way, med unntak av lokket som er i gran, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god respons! Jeg spiller egentlig litt av alt, så blir vanskelig å si om jeg spiller fingerspill eller strumming. Var i en gitarbutikk og prøvde ut en J-45, og den låt fint, men veldig subtilt. Det kom "nesten" ikke noe lyd ut av den. Det kan selvsagt være en fordel, den mixer seg kanskje bedre inn blant andre instrumenter enn det er skarp og høylydt gitar gjør. Men den var i hvertfall veldig god å spille på, også er den jo veldig fin :) Fikk ikke prøvd en J-35 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god respons! Jeg spiller egentlig litt av alt, så blir vanskelig å si om jeg spiller fingerspill eller strumming. Var i en gitarbutikk og prøvde ut en J-45, og den låt fint, men veldig subtilt. Det kom "nesten" ikke noe lyd ut av den. Det kan selvsagt være en fordel, den mixer seg kanskje bedre inn blant andre instrumenter enn det er skarp og høylydt gitar gjør. Men den var i hvertfall veldig god å spille på, også er den jo veldig fin :) Fikk ikke prøvd en J-35 da.

Bare husk at det kan være at den du testa stod med særdeles gamle strenger. Enkelte butikker skifter så si aldri strenger på gitarene sine Har borti enkelte svindyre Martin som låt forferdelig på grunn av gamle fettete strenger. Er vel kanskje derfor Taylor bruker Elixir på sine gitarer fra fabrikk. Ikke alle som liker lyden, men de holder i månedsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.