Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! (New gear day)


siimen

Anbefalte innlegg

Grattis !

Der har du alt du trenger .... men jeg anbefaler Atomic CLR i tillegg alikevel :-)

Funker som fjell med AxeFx!

Takker! Ja det blir nok en monitor eller to etterhvert, men om det blir Atomic CLR får vi se ann :)

Fikk kobla opp i går kveld så blir litt testing og det er helt utrolig hvordan denne låter rett ut av esken med de presetsa som er. Gleder meg til å bruke masse tid på å spille gjennom denna, men må ha noen bedre høytalere å spille gjennom hjemme merker jeg. Forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer:) men jeg ville ikke anbefalt Atomic,konge lyd men drukna i resten av bandet på vår øvinger iallfall.

Har motsatt erfaring ... aldri hørt meg selv bedre på scene selv når jeg bare kjører en monitor.

Men klart det finnes andre monitorer å velge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer:) men jeg ville ikke anbefalt Atomic,konge lyd men drukna i resten av bandet på vår øvinger iallfall.

Så stor forskjell skulle jeg ikke tro det var på monitorer? Hvis hva går for en forholdsvis nøytral sak så kan man jo justere seg inn slik at man bryter gjennom i bandsammenheng..

Gasp! Grattis! Ser identisk ut med den pakken jeg fikk. :)

Jeg skal prøve å bruke hjemmesnekret sluttrinn og kabinett, så får eventuelt korksniffing finne sted ved en senere anledning.

Var en kurrant pakke å få på døra ja :)

Jeg skal ha en aktiv monitor etterhvert, men venter til jeg kommer over en jeg vil ha.

Har motsatt erfaring ... aldri hørt meg selv bedre på scene selv når jeg bare kjører en monitor.

Men klart det finnes andre monitorer å velge på.

Du kjører egen monitor i tillegg til PA? Kjører du da gitarlyd gjennom PA monitorer på scenen i tillegg til din egen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer:) men jeg ville ikke anbefalt Atomic,konge lyd men drukna i resten av bandet på vår øvinger iallfall.

Jeg kan garantere deg at det ikke har noe med CLR monitoren og gjøre.

Den gir ut det den blir fora med, 100%

Det er hvordan du skrur lyden din som avgjør om den kommer gjennom eller ikke.

Hicut på rundt 7-8khz, lo cut på 150hz, mer mids enn det som høres bra ut alene så er du på vei.

Tipper lyden din drukner fordi du krangler med frekvensene til bass/ basstromme og cymbaler...

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor forskjell skulle jeg ikke tro det var på monitorer? Hvis hva går for en forholdsvis nøytral sak så kan man jo justere seg inn slik at man bryter gjennom i bandsammenheng..

Var en kurrant pakke å få på døra ja :)

Jeg skal ha en aktiv monitor etterhvert, men venter til jeg kommer over en jeg vil ha.

Du kjører egen monitor i tillegg til PA? Kjører du da gitarlyd gjennom PA monitorer på scenen i tillegg til din egen?

Min erfaring med PA monitorer er at de varier KRAFTIG i kvalitet .. og jeg tør/vil ikke være avhengig av lydmann/kjipe monitorer. Jeg vil ha kontroll over min egen lyd.

Med Atomic CLR vet jeg at jeg får den lyden jeg har skrudd .. og at det er den samme som kommer i PA.

Med CLR trenger jeg ikke ha gitarlyd i PA monitorer da den sprer lyden ganske bra på scenen selv med bare en CLR.

I tillegg har CLR en genial funksjon - den har XLR input med egen volumkontroll for PA-monitoring - da kan man legge inn de andre i bandet i CLR.

Det fungerer veldig bra.

De gangene jeg kjører to CLR (når det er plass på scene og jeg gidder å drasse på 2 stk) har jeg kongelyd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har CLR en genial funksjon - den har XLR input med egen volumkontroll for PA-monitoring - da kan man legge inn de andre i bandet i CLR.

Det fungerer veldig bra.

De gangene jeg kjører to CLR (når det er plass på scene og jeg gidder å drasse på 2 stk) har jeg kongelyd !

Betyr det at man kan kjøre de andre i CLR monitoren og så justere inn gitarlyd volumet kun? Noen youtubevideoer eller lignende som viser hvordan dette funker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at man kan kjøre de andre i CLR monitoren og så justere inn gitarlyd volumet kun? Noen youtubevideoer eller lignende som viser hvordan dette funker? :)

Den har 2 input med 2 volumkontroll.

Den ene kobler du inn Axe og den andre monitor fra Pa/Mixer.

Så justerer du volumet selv på begge :-)

Her ser du bilde:

http://www.google.no/imgres?client=firefox-a&hs=Vp8&sa=X&rls=org.mozilla:nb-NO:official&biw=1600&bih=1068&tbm=isch&tbnid=U1aI-LhdOKBaUM:&imgrefurl=https://www.facebook.com/atomicamps&docid=wHhw94S-EJwlrM&imgurl=https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/c0.59.851.315/p851x315/460346_10151186650359646_378727461_o.jpg&w=851&h=315&ei=IIFSUpWmOse34ATpooCQCw&zoom=1&ved=1t:3588,r:83,s:0,i:336&iact=rc&page=3&tbnh=136&tbnw=339&start=72&ndsp=41&tx=158&ty=77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.