Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk, pris rundt 6-8k


Troll

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer veldig å kjøpe meg en ny akustisk gitar rundt juletider. Har et ønske om enten Martin eller Taylor.

Har hatt en Taylor BB, som er en billigklassegitar. Men den låt ganske bra mtp pris. Veldig åpen for Martin også.

Er det noen som kan anbefale noen spesifike modeller innenfor begge merkene som jeg kan sjekke ut? Pris mellom6-8k. Om det er nytt eller brukt spiller ingen rolle.

Gitaren som skal brukes på hobbybasis til å klimre litt på akkorder og noe fingerspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger gitaren å ha et pickupsystem? Og er det eventuelt noe du kommer til å bruke ofte eller noe du ser på som "kjekt å ha"? Skal den ha cutaway osv..?

Dersom du kun skal ha en "ren" akustisk gitar vil jeg absolutt anbefale denne.

Har du høye krav til pickupsystem vill jeg gått for denne (mulig den faller bittelitt utenfor budsjettet).

Dersom pickupsystem noe du sjeldent bruker men ikke vil avskrive vil jeg anbefale denne eller denne.

Har erfaring med både Gibson, Martin og Taylor sine akustiske gitarer men føler ikke Gibson og Martin kan måle seg (nesten) uansett prisklasse. Prøvte en Martin til 30 000,- og den var ikke sammenlignbar med min 416CE til 18 000,- engang, og det samme gjaldt Gibson sine. Det handler selvfølgelig om smak og behag men du sier jo at du har en Taylor du liker godt så det er ikke usannsynlig at du er en Taylor-mann som meg :D

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde ekstremt lyst å investere i en Martin D16-GT, men etter å ha prøvd mange gitarer og gjort research, så ser det ut som jeg slår til på en Taylor 214 når jeg får lønn. Martin spilte som en drøm, men tror jeg heller sparer de pengene. Virker som et godt kjøp den Tayloren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såg litt liten ut! Men jeg takker for tips. Når jeg tenker meg over, så liker jeg veldig godt fasongen på Big Baby, så da er vell 210 veien å gå, virker litt gøy med inbenholt i halsen!

De ser jo ganske bra ut i tillegg.

210-5.jpg

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.