Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

P90 sized humbucker


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

hei

Hadde for et par år siden en blues periode, og gikk til innkjøp av en Gibson SG 60 tribute med P90 pickuper. Blues perioden gikk over, og jeg spiller stort sett hardere og tyngre saker for tiden, som igjen medfører at gitaren henger på veggen og samler støv.

Synes denne gitaren er svært god å spille på, synes det er en fin gitar, men P90 passer rett og slett ikke stilen min lenger da de blir litt vel Rock n Roll. Jeg VET jeg kommer til å angre hvis jeg selger denne, så det er helt uaktuelt....hvem vet, blues perioden kan jo komme tilbake igjen. P90 er jo evig fett til sitt bruk, men jeg ser for meg at denne gitaren hadde passet meg bedre og blitt hyppigere brukt hvis den hadde humbuckers.

Det jeg lurer på er om det finnes Humbuckere i P90 størrelse som kan settes inn i denne gitaren? Eventuelt om mini buckers er et alternativ? Pros/cons? Forslag?

Fordelen med å finne noe slikt er at om jeg vil gå tilbake til P90 senere så er det bare å smekke inn de gamle igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Hadde for et par år siden en blues periode, og gikk til innkjøp av en Gibson SG 60 tribute med P90 pickuper. Blues perioden gikk over, og jeg spiller stort sett hardere og tyngre saker for tiden, som igjen medfører at gitaren henger på veggen og samler støv.

Synes denne gitaren er svært god å spille på, synes det er en fin gitar, men P90 passer rett og slett ikke stilen min lenger da de blir litt vel Rock n Roll. Jeg VET jeg kommer til å angre hvis jeg selger denne, så det er helt uaktuelt....hvem vet, blues perioden kan jo komme tilbake igjen. P90 er jo evig fett til sitt bruk, men jeg ser for meg at denne gitaren hadde passet meg bedre og blitt hyppigere brukt hvis den hadde humbuckers.

Det jeg lurer på er om det finnes Humbuckere i P90 størrelse som kan settes inn i denne gitaren? Eventuelt om mini buckers er et alternativ? Pros/cons? Forslag?

Fordelen med å finne noe slikt er at om jeg vil gå tilbake til P90 senere så er det bare å smekke inn de gamle igjen :)

http://www.guitarfetish.com/NEW-Soapbar-180-Humbuckers--Fits-P90-Soapbar-Guitars_c_276.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.guitarfetish.com/NEW-Soapbar-180-Humbuckers--Fits-P90-Soapbar-Guitars_c_276.html

Spesielt denne er vel aktuell (Bridge Soapbar 180 humbucker in Black Soapbar P90 Shell- HIGH OUTPUT):

http://www.guitarfetish.com/Bridge-Soapbar-180-humbucker-in-Black-Soapbar-P90-Shell-HIGH-OUTPUT_p_1937.html

De er også i kremfarge, dersom det passer bedre til gitaren din.

Personlig liker jeg gitarer som er fleksible ift. lyd, og du kan jo vurdere om du kun skal bytte ut bridge-pickupen først og bevare P90 i neck for å ha "the best of both worlds" tilgjengelig.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.