Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nye pickups på Les Paulen, what to choose?


Engh0510

Anbefalte innlegg

Driver og pusser opp en litt tam Epiphone Les Paul, har satt på noe tuners (ponepros kluson) og venter på at en Stetsbar skal komme i posten, men jeg har fremdeles ikke klart å bestemme meg for hvilke pickups jeg skal ha.

har ganske lyst på en bill lawrence l500xl i bridge position, men er usikker på hva jeg vil ha i neck

vurderer en p90 (ja, mulig en litt rar kombinasjon, men det er det jeg vil ha), men det er jo så mange forskjellige p90 pickups, og jeg aner ikke hva jeg skal ha?

Noen som har erfaringer og vil anbefale noen? spiller både jazz og blues, og metal, så hadde vært greit med noen som har en god tone til jazz/blues, så har jeg bridge pickupen til metaldelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, JB til metall i en LP? Det har jeg prøvd, det låt ikke særlig tight. Da funker faktisk 57 Classic bedre.

Du har kanskje rett. Har ikke testa JB til metal i en LP. Men liker de veldig godt i jacksons.. Har testa JB i LP til rock, og det låter kule. Men kan hende det trengs en cleanere mic i en LP til metal, men er jo bare å teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag Suhr Aldrich, både bridge og neck, i LP. Synes bridgen er bra, men neck for grumsete. I det hele tatt klart for høy output i begge to etter min smak. Hadde Bare Knuckles Rebel Yell (B) og Cold Sweat (n), jeg synes på alle måter disse er langt bedre. Disse sitter nå i en Mahogny-telecaster jeg har og låter fantastisk i den også.

Bestilte faktisk nye pickups til Les Paulen min i dag, etter mye research ble det igjen Bare Knuckles, men denne gangen Riff Raff (B) og The Mule (n)

Ønsker du P90 kan jeg sterkt anbefale deg Lindy Fralin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.