Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cabronita prosjekt (Legonita)


Anbefalte innlegg

Våtslipte med 400/800. Fikk lagt på noen gode runder med klar shellac, ca 2,5 dl. Tror jeg sier meg fornøyd. Overflaten er mer bølgete enn jeg hadde håpet på, men det kan jeg leve med. Ihvertfall til neste varme sesong. Tviler på at jeg gjør noe mer pussing/polering på dette.

Lar det tørke/herde noen dager nå, før jeg finner frem og setter sammen resten av "legoklossene". Fargen er jeg fornøyd med. Den blir godt synlig i trafikken.

20131019_PA195778.JPG

20131019_PA195783.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk farge, altså! Men høyi appelsinfaktor, også. Skulle kanskje tro det var mulig å få det glattere med en bedre sprøyte. Det du har brukt, er og blir en sprayboks.

Minner meg om ett av mine forsøk på å lakkere tank, der jeg hadde glemt å åpne lufteskruen til lakkbeholderen. Det var ikke så smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin farge ja! Men ville nok også våtslipt den mer. Poenget er jo å få den matt, slik at du kan polere den opp igjen. Jeg pleier å våtslipe til 1200, deretter rubbing og polering. Men jeg bruker ganske lang tid på hver sandpapir type (bruker stort sett 600 800 1000 og 1200), og passer på at det ikke er noen blanke plasser igjen.

Har akkurat ferdiglakkert to tele`er med preval. Funker helt fint, men det er absolutt en liten læringskurve. Jeg har eksperimentert en del med riktig avstand for å passe med lakk på. Castorfiber har noen veldig bra tips her!

Men shellac tørker så sinnsykt fort, så det er litt annerledes å jobbe med enn lakk syns jeg. Gleder meg til å se denne ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå snasent ut det her! Trenger nok, som allerede nevnt, litt mer våtpussing om man skal unngå mandarin madness. Dette kan vel også forverres om temperaturforskjellen fra ute, der man gjerne lakker, til inne blir for stor. Dette er bare en teori, jeg aner egentlig ikke. Sprayboks og preval kan funke knall så det trenger ikke ha med produktene å gjøre. Litt mer pussing opp til 1200 og så polering vil gjøre mye. Gleder meg til å se den ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk farge!! Knall.

Blir flott når du kommer i mål.

Min røde tele deluxe har også tatt vinterferie nå. Lang tid på å herde før det skjer noe mer.

Blir mange røde teler her nå da! Skal lakkere mitt deluxeprosjekt dyprød også :) (blir nok først til våren, mtp temperaturen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for vakre ord og tips ;-)

Jeg lar denne være "blodappelsin" ihvertfall frem til neste varme sesong. Hvis arbeidslysten tar meg, så kanskje jeg sliper ned og gjør en ny runde med lakkering til våren. Hvis jeg husker korrekt så var det en del appelsin i grunningen også, så jeg får neppe slipt den ned uten at den blir rød og hvitflekkete.

Det med lakkmengde er nok et sentralt punkt. Mistenker at en litt tynnere blanding kanskje også ville hjulpet (men jeg fikk skrekken i begynnelsen hvor jeg hadde tynnet litt og fikk rennemerker). Mot slutten kjørte jeg på litt tøffere med mer lakk av gangen og det virket som det da fløt litt mer ut og ble bedre, men da var grunnlaget allerede ganske appelsin, så da så.

Har vært borte noen dager og kom nettopp inn døren. Får ta en forsiktig test med en negl på lakken først, men har et håp om å montere sammen denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har åpenbart hatt overdrevne forventninger til herdetiden til shellac. Negletester bak neckplate setter fremdeles kjappe spor i lakken. Ich bin ein utålmodig sjel. Tørk for svarte :D.

Worst case: Den er fin og rød, og henger pent i vinduet. Den første julepynten er allerede hengt opp i kåken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.