Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med Gibson elektronikk


Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om gløgge hoder kan hjelpe meg her. En bekjent stakk innom med en lp med et litt rart problem. Problemstilling: når bryter er i midtposisjon blir det ikke lyd hvis èn av volum pots er på null. Jeg tenkte det var en quick fix, men alt jeg måler er rett... Problemet vedvarer uavhengig av hvilken volumpot som er på null. Gitaren har en jordingsplate der pots er montert, ikke good ol ptp-jording, hvis det har noe å si. Første tanke er at en pot er ødelagt, men en kortslutning er like trolig. Gitaren ble levert tilbake, men problemet gnager hull i hjernen likevel. Hva kan være feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to måter man kobler på volumkontrollen. Oftest så er det «in-out-ground", dette finner man i Gibson.

Og så er det «out-in-ground», som man bl.a. finner på Epi LP, hvor man ikke mister begge pickups i midtposisjon.

Det er bare å bytte mellom inn og ut på volumkontroll mellom disse to, problem solved.

EDIT: måtte rette på posten da jeg hadde byttet på hvor man finner disse internt inne i hodet.

Endret av SteikBacon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.