Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til 7-Strenger!


Tarzan

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å skaffe meg en 7-strenger, er totalt newb på 7`er området :P Men har spilt på 6 strengs fjøla i 18-19 år. Jeg vil ikke bruke veldig mange riksdaler på den, så max 5 lapper. Jeg er ute etter en solid gitar som holder seg godt stemt å låter greit. Ikke no tremelemolo tull, men en eller annen form for hardtail.

Så gode forslag basert på erfaringer ville vært lykke! :D Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er Schecter sine 7-ere knall. Se hva du kan finne på bruktmarkedet, men de modellene med set-neck pleier å være av meget godt håndtverk

Har kikka litt der, på både Schector og Esp/ltd serien( som vel blir laga på samma fabrikken og har samma eier ;) ) Loomies sign. ser jo badass ut ^_^ .. Har også undra litt på Agile guitars, men vet for lite om de.. Men absolutt gode forslag, både Ibanez og Schector er gode kandidater!

Endret av Tarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på utkikk etter ny syvstrenger, og her er mine krav:

  • 26,5" eller 27" skala (25.5" gjør den lave B'en litt slapp (som man dog kan kompensere for med tykkere streng))
  • Passive pickups
  • Jumbo/XL frets

Agiles gitarer leveres med riktig skala og passive pickups, men de har pinglete frets (brede, men lave).

Schecters syvstrengere har vel 26.5" skala alle sammen, men jeg vet ikke om noen av dem leveres med passive pickups.

Jackson SLATXMGQ 7 har 26.5" skala og ser veldig fine ut, men heller ikke passive pickups :(

Hvis man nøyer seg med 25.5" skala så er utvalget langt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utseende på pickupsene viktig for deg? Om ikke så er det jo mulig å kjøre vanlige passive pickups med EMG-type cover..., ellers så har vel Seymour Duncan kommet med noen 7/8-strengs passive pickups i EMG-størrelse... "Active mount" som vel bare tilsier at de er i den klassiske 'aktive' størrelsen, men at de er passive.

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/78-string/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt tips Chuckie -- det er vel heller ingenting i veien for å nappe ut de aktive pickupene og bare skru inn vanlige passive -- men det ser jo ikke så rått ut med et digert badebasseng rundt pickupen (; Hvis det finnes covers man kan legge over vanlige passive pickups så er jo det topp. Seymour Duncan er ikke på topp-3 lista mi over pickups, men som en siste utvei er det jo helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror muligens dette med tomme EMG-type deksler bare gjelder 8-strengspickuper. Er en del folk på Sevenstring.org som har satt Bare Knuckles i sine 8-strengs Ibanez-gitarer som opprinnelig har hatt EMG808, hvor de har brukt pickupsdeksler som er ment for 5-strengs bass (Mojotone har disse). Når jeg tenker etter så har jeg ikke sett tomme EMG-type deksler til 7-strengere..., men det er godt mulig det er å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackjack er imo en av de beste Schecterene i prisklasse under 10k.

Jeg har hatt Hellraiser og Blackjack. Solgte Hellraiseren og beholdt Blackjack, kommer aldri til å selge den.

Det er bare et fantastisk instrument. Låter helt sinnsykt til å være i "lavbudsjettklasse"

Ellers skal det gå an å bestille 7strengs covers i EMG-størrelse og klaffe inn noen passive, mange som gjør det. Selv er jeg ikke så glad i EMG på 7strengere, men Blackjacken har en utrolig bra lyd uansett pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.