Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Amp kits


Anbefalte innlegg

Har fått tak i en Marshall 5503 basscombo (JCM800-serien, 30W transistor) Ampen er fra 1989, og jeg regner ikke med at denne er noe særlig å ta vare på. Det jeg tenker litt på, er om dette kan være et bra utgangspunkt for å bygge seg en kul røramp fra et kit. Kabinettet er laget av ply, og det satt en Celestion G12T-75 fra sist på 80-tallet i comboen. Alt fungerer, og kabinett og chassie ser veldig bra ut! Selve chassiet ser veldig tilsvarende ut som for eksempel det JCM800 lead gitarampene kom med.
Har noen vært borti kit fra Triode Electronics? Prisgunstig, og virker som det benyttes ok komponenter.
Hadde vært et kult vinterprosjekt icon_smile.gif

post-5514-0-52646400-1379710748_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det kan være et greit utgangspunkt. Det jeg vil tro du kan bruke er chassis, kabinett og høyttaler.

Med unntak av pot'er og brytere så er nok resten av komponentene neppe anvendbare. Kondensatorer og slikt er neppe spekket for tilstrekkelig høy spenning siden rørforsternerne opererer med en del høyere spenninger. Trafoene kan veie litt, så det er greit om det er litt "hold" i chassiset (og det vil jeg tro at det er). Og så gjelder det å finne en krets som du klarer å få plass til i det chassiset. Sjekk også at du har nok plass fra chassis og ned til høyttaleren til transformatorer og hengende rør.

Jeg har ingen erfaring med kits fra Triode Electronics, men det er mulig det dukker opp andre her som har testet de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok samme chassie som ble brukt til rørampene i samme serie vil jeg tro. Tykt og stabilt gods. Plass mellom bunn på chassie og element er heller ikke noe problem. Kabinettet er som sagt laget av plywood og er veldig stabilt. Kan ikke tro noe annet enn at det bør være et bra utgangspunkt for en gitarkombo.

Lurer litt på om jeg har lyst å gå for noe i 30W gata... JTM45? Har bygd en 18W TMB-clone tidligere, og så har jeg en orginal JMP50 fra 1971.

Morsomt å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.