Gå til innhold
space

Humbuckersett til Telecaster deluxe

Anbefalte innlegg

Hvilke vanlige humbuckere er det som vil passe bra på en telecaster deluxe?

Kroppen er or (alder) og halsen er lønn (maple) med rosewood gripebrett.

Samtidig, hvilke potverdier bør jeg bruke på disse? 500k på både volum og tone?

Hvordan vil standard Gibson humbuckere låte?

Lurer på å kanskje kjøpe push-pull poter, så jeg kan splitte humbuckerne for flere variasjonsmuligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samler deler til et prosjekt nå, så har ikke noe nå.

Om jeg velger noe som pleier å sitte i en SG vil det kanskje låte rimelig likt, siden SG'en er en del lettere enn LP'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det aller meste vil funke, det kommer mest an på hva slags lyd du er ute etter. Gibson 490/498 er greie pickuper og finnes på bruktmarkedet ganske ofte siden mange oppgraderer LP og SG.

500K pots og .047 kondiser er et bra utgangspunkt på et sånt oppsett.

Endret av el_roffo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av AkE
      Helt ny her inne, har vært en relativt passiv gitarspiller i en del år, men er tilbake med ny iver igjen nå. 
      Har hatt en Squier Super-sonic siden siden 1998, og liker godt å spille på den. Men kommer ikke utenom at Humbuckerne ikke er bra, tynn og spinkel lyd, og sliter faktisk med å få ordentlig fart på forsterkeren. 
      Så skulle hatt ett par nye humbuckere, men her er jeg helt blank. Musikksjangre er Eldre rock, heavy metal, blues og litt diverse. Vil ha noe med dypere, "tyngre og mer trøkk... Budsjett får vi ta etter hvert.. 
      Vet det ikke er det enkleste å svare på, men er helt grønn på valg selv, så trenger hjelp... 
    • Av Hr Sanders
      Jeg har en les paul som i utgangspunktet låter litt bright. Jeg har hatt SD ap2 slash i dem, og da låte fint og ikke for bright. Jeg byttet ut disse med et sett Cream T custom  scream fordi jeg trengte ap2 i en anne gitar, og ville teste Cream T sette. Custom scream er rimelig hot i bridge, men relativt moderat i neck, min måler hhv 14,3 og 7,5, og har a5 magneter. Gitaren låter nå litt bright. Vurderer å bytte til a2 eller a3 magneter. Hva tror dere om det?
    • Av Hr Sanders
      Jeg er ikke helt fornøyd med klangen i min Hagström Viking, synes den låter litt bright og tynnt. Jeg tenker derfor å gjøre endringer i elektronikken. Planen er å bytte ut pots, caps og pickuper. Tenkte å bytte til cts 500k pots og 033 caps. Vurderer å bytte magneter i de originale humbuckerne (HJ50 - finner ikke noe særlig info om dem), for å se om det gjør noen forskjell. Har sett meg ut alnico V.
      Noen som vet hvor man får kjøpt løse magneter?
      Hvis jeg skal bytte pickups vurderer jeg SD custom custom i bridge og pearly gates i neck, evt Gibson 57 classic i neck og 57+ i bridge. Evt bestille custom pickups fra Eide pickups. Har kjøpt et HSS-sett av Kristoffer tidligere som jeg er svært fornøyd med.
      Jeg tar gjerne i mot synspunkter på alle momentene over!
      Gitaren skal hovedsaklig brukes til jazz og classic rock, ikke metal.
    • Av Affen
      Hei!

Jeg skal lodde en humbuckerpickup, den har 5 ledninger: Jord, hot, to til evt. split og en bar.

Jeg har loddet jord og hot. MÅ jeg lodde den bare også? Jeg har hatt denne puckupen i gitaren tidligere, og da
      jeg fjernet den, klipte jeg av en god del av den bare kabelen, så om jeg da må bruke denne, hvor får jeg
      kjøpt slik at jeg kan lodde på ekstra lengde?

• Av Affen
      Jeg vurderer å smelle inn noen slike http://www.guitarfetish.com/NEW-Soapbar-180-Humbuckers--Fits-P90-Soapbar-Guitars_c_276.html
      i Les Paul Jr. gitaren min frem til jeg får skaffa meg en dugandes humbucker øks, da mye av musikken vi spiller i bandet
      for tiden dreier seg om litt hardere saker enn det jeg vanligvis spiller.
      MEN, LP`n har P90`s med dogear fester. Vil disse soapbarene fra GFS passe i gitaren?
      Dette skal kun være en midlertidig løsing fram til jeg får budsjett til å skaffe en LP standard evt. SG.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.