Gå til innhold
stensen

Ikke rosa Jem denne gangen heller

Anbefalte innlegg

Det ble hvitt denne gang. Fikk tips via facebook om en Jem til salgs i Aagaards musikk i Sandefjord. Ikke akkurat det jeg er på jakt etter. Men skulle før eller siden ha en hvit i samlingen. Ringte butikken 1 t og 20 min før stengetid. De sa den ikke hadde en flekk på seg. Kastet meg bilen og skulle kjøre Sandvika - Sandefjord på 1 t og 15 min. Da jeg kom ned så jeg at gitaren ikke hadde vært spilt på. Plasten var fremdeles på bakdekslene. En 2006 Jem V-WH. Betalte 9 lapper som er en meget ok pris på "NY" gitar.

Slenger med noen bilder selv om de fleste sikkert er drittlei av å høre og se på Jem'ene mine.

post-7278-0-67635300-1379502822_thumb.jp

post-7278-0-02934500-1379502838_thumb.jp

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en bra pris!

Jeg hadde denne modellen i mange år men den ble ikke brukt da de andre gitarene mine låt bedre.

Låt ganske scoopa og funker nok best i mixer der alt dreier seg om gitaren :)

Får håpe det dukker opp en LNG snart da. Det er liksom selve Vai gitaren for meg, kunne kjøpt en bare for å sitte og se på den hehe

Ligger en LNG på Gear Page fra en selger som jeg vet er OK. Får prute litt på den da vet du :)

Endret av Debris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grættis! Lenge siden jeg har spilt på en, men husker den som veldig god. ...og flott, for den saks skyld. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye annerledes er JEM-ene enn åttitalls RG å spille på, egentlig? Vet det er andre pickups, men ellers?

Spille på?! Hva betyr det når de har bærehåndtak? ;)

Men seriøst: Gratulerer med flott gitar til samlingen DIN. Jeg kjenner den gode følelsen av et sjeldent godt kjøp, og da spiller det ingen rolle hva andre synes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye annerledes er JEM-ene enn åttitalls RG å spille på, egentlig? Vet det er andre pickups, men ellers?

Har en RG 550 fra 1990 som jeg synes låter knall med originale V1 S1 og V2 pups. Ikke så store forskjellen

sammenlignet med Jem'ene. Og til 1/4 av prisen. Jeg vil sterkt anbefale å få tak i en fra Sverige eller Danmark asap.

For det kan fort bli et prishopp på denne kommende klassikeren.

post-7278-0-63056400-1379522729_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste forskjellen på RG550 (Snakker den gode perioden her, altså Square neck heel) og Jem er pickupene og at Jem har en noe tykkere hals.

Prisforskjellen var vel jobben med inlaysa, Lions claw recessen, håndtaket og ikke minst Vai`s royalty pr solgte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste forskjellen på RG550 (Snakker den gode perioden her, altså Square neck heel) og Jem er pickupene og at Jem har en noe tykkere hals.

Prisforskjellen var vel jobben med inlaysa, Lions claw recessen, håndtaket og ikke minst Vai`s royalty pr solgte :)

Bra beskrivelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stensen- RG har jeg vel, så det går nok bra.

Tipper du hadde siklet litt på den 750-en som står her.

Har aldri spilt på en JEM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med Vai signature ... høres ut som bra pris ... kjøpte min for over 10 år siden .. både ser og spiller like bra enda.

Hadde speil-jemmen en stund men solgte den til en kamerat ... men har også 20th anniversary jemmen ... den er helt rå i finish !

Imponert over samlinga di ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.