Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ukjente norske band i sjangeren rock


Axeviking

Anbefalte innlegg

Hallo gitarentusiaster!

I denne tråden ønsker jeg at alle skal komme med forslag til rykende ferske artister/ukjente band med potensiale rundt omkring fra Norges land, basert på egen smak innenfor rocksjangeren. På denne måten kan vi gi litt oppmerksomhet til ferske band og hjelpe dem fram i lyset. Gjerne kom med navn fra ditt lokalmiljø og ting som alt for få har hørt om. Gi et par linjer beskrivelse per navn for å gi leseren en pekepinn på hvilken type rock det er snakk om. Oppfordrer alle til å være aktive og sjekke ut hverandre sine forslag!

post-13618-0-46954800-1379469313_thumb.j

Jimmy Page, her litt i mørket og litt i lyset. På samme måte som ukjente band med potensiale.

Selv vil jeg anbefale folk som liker alternativ og melodiøs rock (a la Queens of the Stone Age, etc.) å sjekke ut "CARVED OUT KIDS" fra Tromsø. De startet nylig og gav nettopp ut sin første hjemmelagde demotape og du finner dem her: https://www.facebook.com/CarvedOutKids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en del nå som prøver å jobbe seg oppover.
Så dere bør sjekke ut "Tiebreaker" som faktisk har vært på Texasturne nå tidligere i vår, knallfete saker.

Vil også anbefale å sjekke ut "Cockaigne Theory"

Begge har vell låter på Urørt, eller youtube. Tiebreaker's låt (og video) "Getaway" kan finnes på youtube, og der er låta OG video spilt inn live i studio, usikker på om noe ble dubba eller ikke. Husker ikke helt :D hehe

Tok meg frihet til å legge den ved. Kjempekjekke og dødsflinke karer.
Må nevnes; dette er blandt annet trommisen jeg spilte med på egen Skambankt-cover, vokalisten fra Cockaigne Theory var vokal på skambankt låta også.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfer har akkurat gitt ut sin debut. Skikkelig trøkk og melodisk norsk rock, ala seigmen og kent.

Ellers er det jo Norsk Råkk, som er mer ska-preget.

Domi, er vel mer punk/progpunk, (er det lov å si?) og låter også knalltøft!

Kommer tilbake til vårt eget band når singelen er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Veit ikke om det er ukjent for alle jeg, men Bloodlights har jeg virkelig fått sansen for. Om du ikke har hørt om de før så har du kanskje hørt om Captain Poon #1 fra Gluecifer som er frontman i sitt nye prosjekt her.. Spiller konsert på Gamla i Oslo den 25, og det tror jeg blir verdt å få med seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter anledning til skamløs selvpromotering:

Silkeramp - rock med norsk tekst. Har spilt med nåværende besetning ca. et års tid. og har spilt konserter på Skaugum, Mono, Musikkflekken ila. sommeren.

Spotify: Silkeramp

Facebook: https://www.facebook.com/Silkeramp

Følg med på vår siden om oppdateringer om vår nært forestående tur i studio for å spille inn nytt materiale. Nyere materiale vil være i større grad inspirert av band som Backyard Babies, Kvelertak og Hardcore Superstar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.