Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Import av axe fx


minigrill

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp vunnet en budrunde på en axe fx 2 over ebay fra USA. Hvis selger oppgir pris på 200$ til en vare som jeg egentlig ga 2000$ for, så slipper jeg jo unna med noen tusen kr i importskatt. Har noen av dere gjort noe lignende? Evt. hvor "sikker" er denne metoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, rent bortsett fra at vi ikke er så glade i å diskutere lovbrudd på forumet, så har det vel skjedd at enkelte sorte forumfår har gjort noe slikt.

Det du i første rekke risikerer er et tap hvis pakken blir borte. Du kan ikke plutselig påstå at den er verdt ti ganger så mye.

Videre, norske tollere er ikke dumme. Mange tror det, men det stemmer ikke. De har som jobb å fortolle ting og tang, og hvis du tror at de ikke har peiling på det de driver med, så tar du grundig feil.

Det kan tenkes de ønsker å se bankutskrifter eller andre ting som beviser hva du har betalt. Er de leie, får du en bot, og beslaglegger varen. Du kan jo kjøpe den på nytt på tollverkets QXL- auksjoner.

Pengene som kreves inn går inn i felleskassa vi alle har et sugerør ned i, uansett om det er snakk om penger til musikk-containere, skole, veg, sykehus eller barnetrygd, Derfor spør du egentlig om det er greit at du svindler meg og de andre forumbrukerne for noen kroner.

Er det noe særlig pent, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du i første rekke risikerer er et tap hvis pakken blir borte. Du kan ikke plutselig påstå at den er verdt ti ganger så mye.

Først av alt så er jeg enig med deg i alle andre punktene dine, bortsett fra det som jeg har sitert her.

Ved kjøp på Ebay så er det selger som er ansvarlig frem til pakken kommer frem til mottaker. Blir pakken borte så er det også selger som skal stille erstatningskrav til transportselskapet. Hvis man i tillegg betaler med Paypal og sørger for å få sendt pakken med sporingsnummer bør ikke dette bli noe problem uansett for kjøper da sporingen vil vise at pakken aldri er mottatt. Derimot så er det veldig dumt av selger å gå med på å sette ned verdien på pakken for at kjøper skal spare penger da nettopp det du skriver kan oppstå. Kjøper krever bare pengene tilbake gjennom Paypal dersom pakka ikke kommer frem.

Til trådstarter:

Hvor mye kom maskina på? Er selv på jakt om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, rent bortsett fra at vi ikke er så glade i å diskutere lovbrudd på forumet, så har det vel skjedd at enkelte sorte forumfår har gjort noe slikt.

Det du i første rekke risikerer er et tap hvis pakken blir borte. Du kan ikke plutselig påstå at den er verdt ti ganger så mye.

Videre, norske tollere er ikke dumme. Mange tror det, men det stemmer ikke. De har som jobb å fortolle ting og tang, og hvis du tror at de ikke har peiling på det de driver med, så tar du grundig feil.

Det kan tenkes de ønsker å se bankutskrifter eller andre ting som beviser hva du har betalt. Er de leie, får du en bot, og beslaglegger varen. Du kan jo kjøpe den på nytt på tollverkets QXL- auksjoner.

Pengene som kreves inn går inn i felleskassa vi alle har et sugerør ned i, uansett om det er snakk om penger til musikk-containere, skole, veg, sykehus eller barnetrygd, Derfor spør du egentlig om det er greit at du svindler meg og de andre forumbrukerne for noen kroner.

Er det noe særlig pent, da?

Da må vil også ta med all svartejobbingen som foregår og da! Hvem har ikke hatt en hjemme som har gjort en jobb, det være seg maling av hus, elektrikerarbeid, rørleggerjobb osv.

Det har i alle fall jeg gjort! Og dermed har også jeg svindlet forumittene her for noen kroner. Og hvis det er så vanskelig for gitarnorge.no vil jeg oppfordre deg som administrator til å ekskludere meg fra forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.