Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gøy med Loop Station, tips til anvendelige låter


Z0S0

Anbefalte innlegg

Spilte et akustisk gig forrige helg og tok i bruk min nye Boss RC-3 Loop Station. Fant ut den egnet seg veldig bra på noen låter, f.eks. Wake Me Up m/Avicii og Carmen av Marius Müller (så man får spilt litt gitarsolo på slutten). Noen låter egner seg jo bedre enn andre fordi de er bygget rundt et gjentagende tema, som Hendrix' *) All along the Watchtower eller Eagle-Eye Cherrys Save Tonight. Er på jakt etter flere.

Er det andre der ute som har tips til sanger som egner seg til looping??

*) Ja, Dylan laget den.

Endret av Z0S0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanger som går i samme akkordgang gjennom hele sangen passer jo veldig fint.

Denne burde la seg gjøre, kul cover av en kjent pop-låt:



Her det kun tre temaer hvor to av dem spiller på samme akkorder, så det burde gå fint å spille akkordene i første del av temaet og så legge på flere mens du synger.

Jeg hadde en RC 3 selv før, kjempefin pedal!
Hvis du vil ta skrittet videre burde du kjøpe en looper med footswitch-mulighet slik at du kan tråkke deg gjennom en hel sang uten å måtte stoppe.
Det spørs litt på utstyret, men mulighetene er praktisk talt uendelige for hva man kan få til. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul låt, kan absolutt være mulig å loope. Har footswitch til RC-3, så jeg slipper å dobbeltklikke for å stanse tracket hvis det var det du mente. Mye handler om å være kreativ. F.eks. starte med refrenget slik at man har det lagret og så gjøre et vers og "kicke inn" refrenget når det kommer igjen samt spille oppå det. Andre ganger kan man legge på mer og mer etterhvert i låta/bygge det opp litt etter litt, og er man så heldig å ha en større loop station kan man jo koble til mikrofon og legge på koringer, tamburin etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.