Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedal rekkefølge tips?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

hoi!

Har bestilt meg en drøss med pedaler nå så her må det kobles riktig:)

her er pedalene og den rekkefølgen jeg instinktivt tenkte sette de.

Gitar

Polytune mini

Crybaby wah

AMT Japanese Girl wah

MXR Micro Amp

Frantone Peach Fuzz

Frantone Cream Puff

MXR Badass Super Distortion

EH Micro POG

MXR Phase 90

AMP

Så i effect loop:

Lovepedal Babyface Tremolo

Boss DM2

Boss DD20

EH Memory Man Deluxe

Andre forslag eller virker dette ok? er litt usikker på om Tremolo skal i loopen men men..

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Phase 90 før vreng. Alph forklarer godt.

Tuner til sist (før amp). Da kan du mute hele pedalbrettet.

Ellers liker jeg å ha vreng fra svakest til sterkest (gitar --> svak vreng --> sterk vreng --> amp). Jeg liker å booste inn i vreng/fuzz.

Ellers synes jeg chorus etter delay er kult, litt chorus på reapetene er fet (imo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Fuzz face Hendrix mini er ute av kjeden, lagt ut til salgs pga Frantone Fuzzene:)

Jeg trodde man alltid hadde tuner først i kjeden:

"Although tuners are safe to place anywhere in the signal chain, try to make it the first pedal in the chain, so it receives the completely clean, unprocessed signal from your guitar."

men passer egentlig brettet mitt bedre om den er til sist:)

Micro Amp, ønsker ikke mer gain så da setter jeg den etter vreng/Fuzz.

ser for meg denne oppdaterte rekkefølgen:

gitar -> crybaby wah -> japanese girl wah -> phaser -> super badass distortion -> peach fuzz -> cream puff -> micro amp -> micro pog -> tremolo -> polytune -> amp

effect loop: boss dm2 -> dd20 -> memory man -> effectloop

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

sånn går det når man har for mye tid til overs:)

post-8041-0-36493500-1379249992_thumb.jp

blir noe som dette tenker jeg! får nytt brett (pedaltrain Pro) om tre uker så da skal det bli gøy å koble og patche:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ser folk har forskjellig mening. Jeg liker phaserpedalen etter vreng fordi jeg føler den drukner litt dersom man plasserer den før vreng. Jeg vil vel derfor kanskje si phaser før vreng dersom du vil at den skal være mer subtil, mens den kan være etter vreng dersom den skal være tydeligere.

Når det gjelder kompressor: Enten først eller sist, avhengig av om den skal kontrollere nivået totalt (til slutt) eller om den skal gi pedalene et mer jevn nivå (først). Jeg har en tendens til å like kompressoren først på gitar, men sist på bass.

Boost regnes vel som Level (ihht. Keeley), men jeg foretrekker den ofte før Distortion (eller egentlig som en del av den stacken), siden jeg ofte bruker den for å nettopp gi litt mer power i signalet for å tvinge fram mer metning (saturation) i vreng-pedalene. Edit: Ser kossoff allerede har nevnt det samme. Jeg vil også si at man plasserer vrengpedalene med den mildeste vrengen først (typisk gritty boost/tubescreamer OD) og den røffeste vrengen til slutt (typisk MXR Badass Super Distortion/MXR fullbore metal).

Keeley-stacken er et godt utgangspunkt, men det er nettopp det: Et utgangspunkt. Deretter er det ingen regler, bare muligheter (for å drite seg ut eller skape lydmagi). ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.