Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Priser for privat undervisning


Faktor

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen

Hva ser dere på som dyrt for en klokketime med 1-on-1 privat undervisning med instrument (piano/bass/trommer/gitar)?

Jeg betaler 250 for en klokketime nå, har tilgjengjeld ikke timer så ofte. Læreren min har mer en veileder funksjon.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 200, og legger meg da langt under de jeg har tatt timer hos, men det er etablerte folk, så det må tas i betraktning. Rimeligvis syns jeg da 200 ikke er så dyrt, men jeg syns heller ikke 300-400 er dyrt pr. klokketime (noen opererer med tre kvarter), dersom det er en flink lærer. 300 for en mindre dyktig lærer, syns jeg dog er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på kulturskola der jeg(ok mama og papa 8) ) betaler noe rundt 2k i halvåret eller året... Det er vel en del timer da..

Men har tenkt å skaffe priv. lærer etter sommern 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturskolen er ikke privatlærer så det teller egentlig ikke.

Er så sinnsykt mye billigere at det ikke er morsomt å sammenligne engang. Prøvde å begynne der men de sa jeg var for gammel :/ Jaja.

Hvis du vil fortelle litt i hvilke kriterier en privatlærer må oppfylle for å være god, så hadde det vært litt kjekt. Er jo mange som leiter rundt etter en privatlærer og blir skuffet når den første læreren er dårlig (som desverre ofte er tilfellet) og dermed tenker at alle gitarlærere blir dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er jo selvlært i betydningen at man lærer seg selv å spille. Det finnes ikke en lærer der ute som kan lære deg å spille gitar, men han kan hjelpe deg lære det. En forferdelig stor forskjell.

Menmen så du har ingen formening om dyr/billig pris for timer?

EDIT:

Hva/hvem har du avtale med? Var jo svinebilling iforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 300 kr. per gang med min lærer. I tillegg kommer bensinutgifter, så vi er brått opp i 500kr. per gang. Har time omtrent en gang i måneden. Vi pleier å holde på omtrent en klokketime, men det varierer.

Hva er en svært god lærer?

- En som er betydelig dyktigere enn deg selv både teoretisk, musikalsk og praktisk. (Hvilket betyr at en nybegynner selvsagt kan ha en "dårligere" lærer enn en som har spilt litt. Og selvsagt finnes det geniale lærere som ikke har like bra teknikk som eleven sin, men du skjønner hovedtegninga.)

- En du trives med å ta timer hos. Kunne ikke tenke meg å hatt en person jeg ikke liker i det hele tatt som lærer.

- En som sitter inne med bransjeerfaring

- En du blir inspirert til å øve mer av

Generelt sett er 200 kr/t vanlig pris hos musikkstudenter og andre som enda ikke er helt proffe. De fleste proffe musikere tar fra 300 kr/t og oppover - i alle fall på de instrumenter jeg har vært borte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i såfall ekstremt billig...

Det eneste problemet jeg ser med musikkskolen her jeg bor, er at man lærer veldig lite der. Man har 22,5 minutter lange timer, noe som ikke er nok. Og man lærer skjeldent å gå langt utenom nota man spiller. Tok meg 7 år med timer på trumpet før læreren nevnte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lei musikkskulen etter at timen min berre er på 20 minutt (korta ned frå 30 min :evil: ). Det er Alt for lite. Ofte er det sånn at når nestemann kjem så ber læraren han sitte seg ned, så speler vi "Smoke om the water"eller noko anna eg har spelt 46843890543 ganger før! :evil: Dessuten har eg ein lærar som har gitar som tredjeinstrument, heldigvis får eg ny til neste år! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så ønsker jeg å påpeke at jeg laget tråd om privat undervisning og ikke det _kommunale_ kulturskolen. Ikke fordi jeg hater kulturskolen, tvertimot er den dødskul, men for jeg er for gammel desverre. hvis man vil diskutere bra og dårlig med kulturskolen så er jeg for å lage en tråd om det.

Gode tips Peri.

Ettersom vi forsåvidt har fått litt feeling på hva folk betaler kan vi kjøre videre på diskusjonen om privatlærere.

POFK:

Hva forventer du av en lærer? Tror det har mye med saken å gjøre. Før jeg begynte med lærer, drev (og driver!) på for meg selv og pugget og lærte teori, notene på gripebrettet, skalaer, akkorder og slikt. Men følte at jeg ikke helt greide å ha den fremdriften som jeg vet at jeg kan klare hvis jeg blir pushet litt. En erfaren lærer kan se lettere se hvilke mangler jeg har og kan komme med råd for hvordan man kan rette opp dette.

En god lærer for meg:

- er en som har erfaring med hvordan man kan gå frem for å lære seg noe

- ser hvilke behov eleven har og lager et slags "treningsopplegg"

- gir lekser som en kan jobbe med imellom timene

- komme med musikkanbefalinger. Musikk er også å lytte

- finner låter som passer elevens nivå, helst litt over nivået slik at eleven må strekke seg.

- er på vakt for grove tekniske feil fra elevens side

- gir både ros og ris

- holder avtaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i såfall ekstremt billig...

Ja' date=' det er det :D

Igjen så ønsker jeg å påpeke at jeg laget tråd om privat undervisning og ikke det _kommunale_ kulturskolen. Ikke fordi jeg hater kulturskolen' date=' tvertimot er den dødskul, men for jeg er for gammel desverre. hvis man vil diskutere bra og dårlig med kulturskolen så er jeg for å lage en tråd om det.[/quote']

Vel, stedet jeg lærer gitar er vel kommunalt, Stovner Rockefabrikk heter det, men det er ikke aldersgrense der, og man har en egen lærer, samme hver uke, så det blir jo nesten det samme som en privatlærer. Bare at man også har opptaks-muligheter, band-øving inkl. i prisen, rabatter på forskjellige musikk-forretninger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.