Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikksplitter (litt off topic)


Anbefalte innlegg

I løpet av en tid har jeg laget en 4 kanals mikrofonsplitter for bruk på jobben (skole).

Startet med å feillodde transformatorene men i kveld fikk jeg alle innganger og utganger til å virke.

Vi har tre studioer på skolen, et stort og to små. Med denne 19" rackboksen kan vi nå kople tre studioer sammen via 4 kanaler, støyfritt selv om det er noen meters avstand mellom dem.

Jeg fikk bare testet den hjemme i kjelleren i kveld via min mikser og digitalt dataoscilloskop. Store testen er i morgen forrmidag.

Dette er en totalt passiv krets bestående av transformatorer fra Lundahl Transformers i Sverige.

Da ligger vi på nivå med NRK og SVT osv.

Det er faktisk moro å drive med litt annet enn vrengpøser og gitaramps når man får ting til å virke.

Litt fornøyd nå :) Hilsen Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrofonlinjer jobber på lav ohm, dvs. at lite støy klistrer seg på underveis. Og med god skjerming og balanserte linjer er det ikke noe problem. Selv over avstander på 30m er det null problem. Det utrolig moro å sammenlikne multikabel i en PA.

Nå kan vi etterhvert simulere en hel radiosending ved at man bruker "store studio" som hovedbase, men vi kan ta inn mindre studioer for værmeldig, nyheter osv. Det begynner å likne en ordentlig radiostasjon. Men det kan seff. fortsatt brukes til musikkinnspillinger osv. Fleksibilitet er stikkordet :)

Og utrolig moro å utvikle systemet selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.